Biznes dystrybucyjny z pozoru wydaje się niezwykle prosty. Wystarczy kupić tanio, sprzedać drożej i rachunek się zgadza. Nic bardziej mylnego. Dobry dystrybutor jest prawą ręką producenta, a jego skuteczność zależy od wielu niuansów, o których wciąż niewielu inwestorów zdaje sobie sprawę.
Model biznesowy Grupy AB jest tego dobrym przykładem. W cyklu, który rozpoczynamy tym artykułem, przedstawimy na czym polega i jak podejście do biznesu, prezentowane przez AB, zwiększa bezpieczeństwo i jednocześnie zmniejsza znacząco wiele istotnych czynników ryzyka, obecnych w innych modelach biznesowych. I co najważniejsze, jak spółka na tym na końcu zarabia i tworzy wartość dla akcjonariuszy.
Grupa AB jest liderem dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Pod koniec 2021 roku awansowała na pozycję siódmego największego dystrybutora IT w Europie, a jej roczne obroty przekroczyły 14 mld zł. Jej ogólny model biznesowy buduje długoterminowe przewagi konkurencyjne nad innymi spółkami handlowymi, często mylnie potocznie nazywanymi również dystrybutorami.
Więcej: https://strefainwestorow.pl/