Grupa K2 publikuje szacunkowe wyniki za rok 2022
Technologiczno-marketingowa Grupa K2 zwiększyła przychody operacyjne o 23% i wskazuje na wysoką dynamikę rozwoju segmentu software. Finalizacja sprzedaży spółki Oktawave oznaczała rekordową dywidendę oraz zwielokrotnienie zysków na poziomie brutto i netto, a zamknięta runda finansowania zewnętrznego spółki PerfectBot przyspiesza jej rozwój. Trwa przegląd opcji strategicznych segmentu marketingowego.
Z opublikowanych wstępnych, szacunkowych danych finansowych Grupy K2 za 12 miesięcy roku 2022 wynika, że przychody ze sprzedaży usług wzrosły o 5% rdr, do blisko 111 mln zł, a przychody operacyjne – pokazujące dynamikę skali działalności operacyjnej – zwiększyły się o 23%, do 67,5 mln zł. Grupa K2 nieznacznie poprawiła też rezultaty na poziomie EBIT i EBITDA, a dzięki zyskowności transakcji sprzedaży spółki chmurowej Oktawave (21 mln zł w pozycji przychody/koszty finansowe) skonsolidowane zyski brutto i netto znajdą się na kilka razy wyższych poziomach niż przed rokiem – narastająco po trzech kwartałach zysk netto był 7-krotnie wyższy rok do roku.
– Wypracowaliśmy w roku 2022 porównywalne wyniki operacyjne wobec roku 2021 pomimo istotnie trudniejszych warunków rynkowych, związanych przede wszystkim z presją wynagrodzeniową, wysoką inflacją, niepewnością związaną z wojną w Ukrainie i pogorszeniem koniunktury gospodarczej. Jesteśmy zadowoleni z całego roku, w tym z czwartego kwartału, który zaznaczył się satysfakcjonującymi wynikami wszystkich spółek Grupy K2 – wskazuje Paweł Wujec, Prezes Zarządu K2 Holding.
Rok 2022 był okresem udanej odbudowy skali działalności w K2 Precise, a największa spółka Grupy K2 – software house Fabrity – zwiększyła sprzedaż o ponad 34%.
– Mamy w swoim portfolio dużych klientów korporacyjnych, realizujących dzięki Fabrity kluczowe projekty biznesowe. Współpraca ma charakter długoterminowy, z większością tych klientów współpracujemy ponad pięć lat. Duże firmy dążą do realizacji projektów krytycznych z punktu widzenia ich transformacji cyfrowej, co wymaga większej liczby specjalistów IT, dlatego też aktywnie pozyskujemy nowych pracowników, co zdecydowanie pozytywnie wyróżnia nas na rynku. Rozwijamy również nasze kompetencje w zakresie platform low-code’owych oraz technologii blockchain. Otworzyliśmy też kolejną lokalizację, tym razem w Białymstoku – mówi Tomasz Burczyński, Wiceprezes Zarządu K2 Holding i Prezes Zarządu Fabrity.
W roku 2022 w Grupie K2 miało miejsce kilka istotnych wydarzeń. W drugim kwartale sfinalizowana została sprzedaż Oktawave (działalność chmurowa) do operatora telekomunikacyjnego Netia z Grupy Polsat Plus. W ramach rozliczenia transakcji do K2 Holding wpłynęło 31,7 mln zł, dzięki czemu Spółka wypłaciła we wrześniu i październiku łącznie aż 8,40 zł dywidendy i zaliczki na dywidendę na akcję (stopa dywidendy powyżej 30% względem kursu akcji z pierwszego półrocza 2022). Z kolei wydarzeniem trzeciego kwartału było pozyskanie 2,5 mln zł finansowania za 15% projektu PerfectBot od dwóch uznanych funduszy – Tar Heel Capital Pathfinder VC oraz KnowledgeHub Starter. Transakcja ta nie tylko potwierdziła wartość, jaką Grupa K2 zbudowała w spółce PerfectBot, ale również stworzyła możliwości przyspieszenia międzynarodowego rozwoju PerfectBota bez zwiększania zaangażowania ze strony Grupy K2. Rozpoczęty został również przegląd opcji strategicznych wobec dwóch spółek segmentu marketingowego (K2 Precise i K2 Create), które są zdrowymi, zoptymalizowanymi i rentownymi biznesami.
Opublikowane wstępne, szacunkowe dane finansowe za 12 miesięcy 2022 roku uwzględniają wyjście spółki Oktawave poza Grupę K2 (brak konsolidacji) oraz zmianę statusu spółki PerfectBot (przejście z konsolidacji pełnej na metodę praw własności).
Publikacja zaudytowanego raportu okresowego za rok 2022 zaplanowana jest na 27 kwietnia br.
***
Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, oparte o zaawansowaną analitykę i tworzenie rozwiązań software. Działalność Grupy K2 jest zdywersyfikowana i opiera się na trzech segmentach biznesowych.
Segment software – Fabrity – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. ABB, Liebherr, PKN Orlen, PKO BP i unijna agencja FRONTEX. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.
Segment marketingowy
Obejmuje jedną z najbardziej znanych agencji interaktywnych w Polsce – agencję K2 Create, która oferuje projektowanie i prowadzenie kampanii zintegrowanych we wszystkich mediach. Zajmuje się kompleksowym opracowywaniem i wdrażaniem strategii komunikacji marek. Do klientów segmentu agencyjnego należą m.in. Carrefour, Warta, Netflix, CD Projekt, Samsung, UPC i Brown Forman.
W jego skład wchodzi również K2 Precise, spółka specjalizująca się w kampaniach digitalowych. Świadczy usługi wsparcia e-commerce oraz szereg usług specjalistycznych – od social, programmatic, performance, SEO/SEM, business intelligence po analitykę. Rozwija usługi planowania TV, które koncentrują się na precyzyjnym dotarciu w synergii z kampaniami cyfrowymi. Najbardziej znani klienci K2 Precise to Nutropharma, Provident, Grupa Pracuj.pl, Orbico Beauty czy Glosel (TaniaKsiazka.pl).
Segment chatbotów
PerfectBot to startup oferujący inteligentne boty, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkanaście e-sklepów m.in. IKEA, Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp, 4F, Diverse, Tatuum, Modivo i Displate.
Historia K2 sięga roku 1997, a od roku 2008 akcje spółki są notowane na rynku głównym GPW. Walory K2 Holding S.A. zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy K2 można znaleźć pod adresem www.k2.pl.