Demo Rooms of Realities od Bluekey i Gamedust dostępne na Steam Puzzle Fest
Escape roomy przeniesione do wirtualnej rzeczywistości to Rooms of Realities od studia Bluekey i giełdowej spółki Gamedust. Wersja demonstracyjna przełomowej gry VR jest już dostępna.
Gracze z całego świata mogą już poczuć przedsmak rozrywki, jaką przygotowuje dla nich studio Bluekey oraz wydawca „Rooms of Realities” – spółka Gamedust. W ramach Steam Puzzle Fest do 1 maja br. udostępniona została wersja demonstracyjna gry przenoszącej do wirtualnych pokoi zagadek.
– Wypuściliśmy demo unikalnego projektu zaledwie po roku od publikacji pierwszej zapowiedzi i trailera. Obecnie zbieramy opinie graczy, testujemy technologie, więc oprócz samej promocji tytułu na globalnej scenie pozyskujemy cenną wiedzę, aby stworzyć produkt możliwie najbardziej pożądany przez graczy, który wpisze się w ich preferencje co do wciągającej, immersyjnej wirtualnej rozrywki – mówi Michał Wróblewski, Prezes Zarządu spółki Bluekey.
Wersja demonstracyjna dedykowana urządzeniom Meta Quest 1, Meta Quest 2 i Meta Quest Pro zawiera interaktywne lobby oraz jeden pokój zagadek, który jest częścią większego scenariusza pt. „In the Shadows of the Pyramids”. Scenariusz ten zbudowany jest na bazie jednego z realnych escape roomów firmy Wyjście Awaryjne z Warszawy.
Tym samym Bluekey pokazuje, że możliwe jest przeniesienie prawdziwych escape roomów do świata wirtualnego – trzeba jednak odpowiednio dostosować zagadki oraz można pozwolić sobie na oprawę niemożliwą do uzyskania w realnym świecie. W grę już w trybie demo można zagrać nie tylko w pojedynkę, ale również w kooperacji do czterech osób.
– Cieszy nas, że studio Bluekey, którego jesteśmy także udziałowcem, prezentuje tak jakościowy i przyciągający uwagę tytuł. To rozbudza nasz apetyt na międzynarodowy sukces „Rooms of Realities” i budowę zupełnie nowej platformy dla pokojów zagadek. Segment Connected Realities jest jednym ze strategicznych filarów naszej strategii rozwoju – mówi Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust SA.
W pełnej wersji gry „Rooms of Realities” – w odróżnieniu od wersji demonstracyjnej – dostępnych będzie więcej escape roomów. Poszukiwania klucza lub łamania kodu będzie można podjąć się – podobnie jak w wersji demo – grając samodzielnie, jak i przeżywając wciągającą przygodę razem z przyjaciółmi, nawet jeśli są na drugim końcu świata (tryb wieloosobowy to istotny wyróżnik „Rooms of Realities”). Zgodnie z założeniami twórców, duża różnorodność dostępnych lokacji zapewni zabawę na wiele godzin. Tuż po premierze, która ma nastąpić jeszcze w tym roku, gracze będą mogli udać się w wirtualną podróż między innymi do piramid, podwodnych otchłani czy opuszczonego szpitala, a wraz z czasem tematycznych wyzwań będzie przybywało. Wykorzystanie technologii VR wyniesie doświadczenia płynące z rozgrywki w escape roomie na wyższy poziom i pozwoli jeszcze intensywniej przeżywać wszystkie przygody, a wykazywanie się spostrzegawczością i sprytem da jeszcze większą satysfakcję niż w świecie offline.
Spółka Bluekey, po udanej rundzie inwestycyjnej z udziałem funduszu YouNick Mint, posiadającego wsparcie PFR Ventures, rozpoczęła działalność od produkcji gier na platformy VR, inspirowanych istniejącymi escape roomami. W kolejnych etapach spółka planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację escape roomów na masową skalę. Dzięki temu możliwe będzie dalsze skalowanie biznesu Bluekey, w którym inwestorem branżowym jest giełdowa spółka Gamedust.
Wirtualna rzeczywistość to dynamicznie rosnący sektor branży gier, który przyciąga coraz więcej użytkowników oraz notuje rosnące przychody. Jeszcze w 2019 roku na świecie było „zaledwie” 8 mln gogli VR, podczas gdy w zeszłym roku już 3,5 razy więcej – około 28 mln, a prognozy na przyszły rok wskazują na wzrost o 66%, do 46 mln zestawów. Wraz z rozwojem technologii i wchodzeniem na rynek nowych generacji gogli od coraz szerszego grona firm technologicznych oraz wraz z debiutami kolejnych atrakcyjnych gier VR można spodziewać się efektu kuli śnieżnej na tym rynku.
***
Strona internetowa Bluekey: www.bluekey.games
Więcej informacji o Gamedust: www.gamedust.co
***
Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.
Działalność biznesowa prowadzona jest w trzech strategicznych obszarach: produkcja gier, działalność wydawnicza oraz autorska linia biznesowa connected realities. Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad. W najbliższych kwartałach Gamedust zamierza dostarczyć na rynek zarówno nowe produkcje własne, jak również projekty wydawnicze.
Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.