Data: 13 czerwca 2023 roku
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie sytuacji Gamedust S.A. w roku 2023 oraz perspektyw spółki i branży, prezentacja gier – w tym dwóch premierowych
Gamedust w przełomowym punkcie, a rynek VR rośnie 4x szybciej niż gaming
Gamedust ma za sobą pierwszy rok na GPW, który był naznaczony wieloma kwestiami formalnymi związanymi z procesem przekształcenia w spółkę akcyjną oraz procesem odwrotnego przejęcia (efektem jest księgowana amortyzacja firmy, obniżająca raportowane wyniki).
– Rok 2022 był rokiem transformacji, dzięki któremu jesteśmy tu, gdzie jesteśmy i możemy już skupić się na działalności operacyjnej. Od strony finansowej zapewniliśmy komfort działania, z sukcesem uplasowaliśmy emisję akcji, a naszą sytuację wspierają wpływy z nowych produkcji – wskazała Dorota Staniszewska, doradca Zarządu Gamedust S.A. ds. korporacyjnych.
– W dwa lata z małej spółki z o.o. staliśmy się spółką notowaną na giełdzie, jesteśmy na etapie dynamicznego skalowania biznesu. Wydzieliliśmy dwa działy – development i publishing, co pozwoli nam generować nowe strumienie przychodów. Trzecim filarem jest segment Connected Realities, który reprezentuje spółka Bluekey. W ostatnich latach pokazaliśmy, że potrafimy tworzyć gry VR bardzo dobrze oceniane przez graczy. Chcemy stać się istotnym globalnym producentem i wydawcą gier VR, który dostarcza immersyjne doświadczenia dla odbiorców cyfrowej rozrywki z całego świata – podkreślił Paweł Flieger, CEO Gamedust S.A.
Dodał, że rok 2023 jest pod wieloma względami przełomy dla spółki, która możliwie szybko zamierza uzyskać już trwałą rentowność operacyjną. Co ważne, Gamedust działa na bardzo wzrostowym rynku.
– Rynek gier VR jest jeszcze niszą, stanowi zaledwie 1,5% całego rynku gier. Rośnie jednak cztery razy szybciej niż cały rynek. Liczba headsetów rośnie właściwie wykładniczo, co przekłada się na liczbę użytkowników gier wirtualnej rzeczywistości i możliwości sprzedaży. Na rynku VR panuje też mniejsza konkurencja, co zwiększa szansę sukcesu – powiedział Filip Andrzejak, odpowiadający za marketing w Gamedust S.A.
W dniu konferencji premierę miała gra studia Bluekey (udziały w nim ma Gamedust) pt. Rooms of Realities, którego wydawcą jest Gamedust.
– To tylko jeden z projektów, jakie realizujemy. Stworzyliśmy ofertę dla producentów gier, szczególnie z uznanym IP, którzy dzięki naszym kompetencjom mogą portować swoje gry na platformy VR, zwiększając zasięg i społeczność. Stoi za nami doświadczenie i jakość, rozmawiamy ze znanymi producentami gier o współpracy, do której zachęcamy także producentów indie – wskazał Michał Mycka, szef działu wydawniczego w Gamedust S.A.
Uczestnicy konferencji mieli możliwość nie tylko przeprowadzenia ciekawych rozmów z pasjonatami rynku gier i rynku VR, z ekspertami Gamedust S.A., ale mogli również samemu doświadczyć immersyjnej rozrywki VR. Rozwiązywać łamigłówki, aby wydostać się z wirtualnych escape roomów, można było w zespole z prezesem producenta Rooms of Realities, Michałem Wróblewskim. Do dyspozycji był również Arkadiusz Ogończyk, pasjonat gier komputerowych i jednocześnie Communication Specialist w spółce Gamedust. Jeśli z kolei chodzi o tytuły, których można było „dotknąć”, to do dyspozycji gości uczestników spotkania były stanowiska do gry – oprócz wspomnianego Rooms of Realities (VR) – w drugą odsłonę Yupitergrada (VR), a także w klimatyczne wyścigi samochodowe Sunrise GP (Nintendo Switch) oraz można było spróbować swoich sił jako operator wózka widłowego w grze Best Forklift Operator (VR).
Więcej informacji można znaleźć w materiałach poniżej.
Linki: