Z Pawłem Wujec, CEO Grupy K2 rozmawiał Przemysław Ławrowski, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
Od trzech lat widać bardzo wyraźny trend wzrostowy akcji K2, rekordowe są też dywidendy. Z czego to wynika?
Paweł Wujec, CEO Grupy K2: Mamy czytelną strategię, którą staramy się konsekwentnie – choć nie bez potknięć – realizować.
Nasz kurs ustanowił dno w 2020 roku, na poziomie około 6 zł. Grupa K2 była wtedy po trudnym, zakończonym stratą roku 2019; inwestorów wystraszyła pandemia. A dodatkowo wielu posiadaczy akcji – wiem to, bo wtedy pojawiłem się w K2 i rozmawiałem z inwestorami – miało przekonanie, że choć w skład Grupy wchodzą fajne, znane, obiecujące biznesy, to jakoś razem nie przekłada się to na generowanie wartości.
Wprowadziliśmy wtedy szereg zmian, mających na celu poprawę bieżącej rentowności i wyników Grupy. Ale przede wszystkim określiliśmy główny wektor rozwoju – biznesy technologiczne (jak software house Fabrity, biznes K2 Digital Products, spółka chmurowa Oktawave, czy raczkujący wtedy Perfectbot), które mogą przez wiele lat korzystać na „cyfrowej transformacji”.
Cała rozmowa dostępna na: https://www.sii.org.pl/