ZM Henryk Kania: wycena akcji nie odzwierciedla wartości
spółki
ZM Henryk Kania mają za sobą
bardzo udany kolejny kwartał. Pozwoliło to w ujęciu finansowym od początku
roku, czyli w okresie trzech kwartałów 2015 roku, na
wygenerowanie wysokich wzrostów wyników finansowych. Przychody zwiększyły się o
20% rok do roku, a wynik EBIT czy zysk netto skoczyły o ponad 30% rok do roku.
Więcej informacji można przeczytać tutaj: link [link].
W samym trzecim kwartale skala
biznesu spółki wzrosła o 26% rok do roku. W okresie lipiec-wrzesień 2015 roku
konsumenci niezwykle często wybierali produkty marek Henryk Kania i Henryk
Kania Maestro podczas sezonu grillowego. Jednocześnie dynamicznie rosła również
sprzedaż pozostałego asortymentu. Tym bardziej, że produkty ZM Henryk Kania
stały się również dostępne w coraz większym zakresie w handlu tradycyjnym.
Zarząd ZM Henryk Kania
przedstawił inwestorom szereg interesujących informacji w raporcie okresowym za
III kw. 2015 roku [link]
oraz w informacji prasowej, przekazanej na rynek wraz z publikacją wyników
finansowych za miniony kwartał [link]. Po przeanalizowaniu sytuacji spółki, DM NWAI wydał
rekomendację „kupuj” z ceną docelową akcji na poziomie 4,03 PLN [link]. Oznacza to około
50% potencjału wzrostu wartości akcji ZM Henryk Kania na GPW.
Spółka jest otwarta na
komunikację z inwestorami, dlatego też Zarząd z chęcią odpowiedział do kamery
na główne pytania nurtujące akcjonariuszy. Prezes Grzegorz Minczanowski
opowiedział o wynikach finansowych spółki, w tym o dynamice wzrostu przychodów,
wysokiej rentowności, a także o poziomie zadłużenia, który ma wpływ na
oprocentowanie obligacji. Czy ZM Henryk Kania przekroczą w tym roku barierę 1
mld zł przychodów, co jest kamieniem milowym do podwojenia skali biznesu do
roku 2018? To również jedno z pytań, na które odpowiada Prezes Minczanowski,
znając dane sprzedaży za dotychczasowe miesiące i widząc możliwości sprzedażowe
w dobrym dla branży grudniu. Jak na tym tle Prezes ocenia słabość kursu akcji
na GPW?
Warto również poznać tło
sprzedażowe i marketingowe, które odpowiada za sukces rynkowy i finansowy ZM
Henryk Kania. Pani Dominika Rąba, Członek Zarządu ZM Henryk Kania, wyjaśniła
przed kamerą, jakie trendy i zdarzenia miały miejsce w trzecim kwartale br.
Istotny jest również wzrost rozpoznawalności marek Henryk Kania i Henryk Kania
Maestro, w tym w poszerzonej sieci dystrybucji. Przedstawicielka spółki
wyjaśnia, dlaczego rośnie znaczenie produktów plastrowanych i paczkowanych, a
także nowoczesnych kanałów sprzedaży. Niezwykle ważna jest w tym obszarze
owocna współpraca z siecią Biedronka, która zapewnia obu stronom kontraktu
solidny rozwój i zwiększenie efektywności biznesowej.
Zapraszamy do obejrzenia
nagrania, które znajduje się poniżej.