Fabrity Holding szacuje wyniki pierwszego półrocza 2024

Wyraźnie dwucyfrowe dynamiki wzrostu i szacunkowo wyższy o ponad 80% rdr zysk netto to wstępne rezultaty technologicznej Grupy Fabrity za okres styczeń-czerwiec 2024 roku.

Zgodnie ze wstępnymi, szacunkowymi danymi finansowymi za pierwsze sześć miesięcy 2024 roku, Grupa Fabrity Holding osiągnęła 37,7 mln zł przychodów ze sprzedaży usług, co oznacza wzrost o 20% rok do roku. Wypracowany wynik EBITDA szacowany jest na 4,3 mln zł (+15% rdr), a zysk operacyjny na 3,5 mln zł (+40% rdr). Oznacza to, że w samym drugim kwartale br. szacowane przychody wzrosły szacunkowo o 22% rdr, do 18,8 mln zł, wynik EBITDA o 30% rdr, do 1,9 mln zł, a zysk operacyjny o 88% rdr, do 1,7 mln zł.

Pierwsze półrocze 2024 r. zamykamy z zauważalnym wzrostem przychodów i wyniku operacyjnego. Osiągnęliśmy to pomimo wciąż utrzymującej się stagnacji na rynku usług IT i zauważalnej ostrożności co do znaczących inwestycji w IT wśród dużych przedsiębiorstw oraz niekorzystnego z punktu widzenia eksportera usług trendu umacniania się polskiej waluty. Nie bez znaczenia jest także to, że obecne wyniki odnosimy do poprzedniego roku, który również był dla nas okresem dynamicznego rozwoju i wzrostu przychodów. Rośniemy zarówno poprzez organiczny rozwój biznesu, pochodzącego z długoterminowych relacji z naszymi klientami, jak również dzięki tegorocznej inwestycji w spółkę e-commerce Panda Group. To zasługa wielu osób, które codziennie pracują nad tym, aby nasze usługi przede wszystkim tworzyły wartość dla klientów. Jesteśmy też bliscy zakończenia procesu optymalizacji kosztów ogólnych, który był konsekwencją sprzedaży spółek segmentu marketingowego we wrześniu ubiegłego roku. Wiązało się to z wieloma zmianami organizacyjnymi, ale dzięki nim mamy dobrą podstawę do dalszego rozwoju Grupywskazuje Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Zysk netto pierwszego półrocza 2024 szacowany jest na 4,2 mln zł, co oznacza wzrost o około 84% rdr, natomiast należy mieć na uwadze z jednej strony ujemną kontrybucję spółki PerfectBot, konsolidowanej metodą praw własności (-0,5 mln zł), a z drugiej strony zaksięgowanie w czerwcu br. blisko 1,8 mln zł zwrotu podatku CIT za rok 2023 (RB 45/2024). Spółka oczekuje jeszcze na zwrot blisko 2,5 mln zł nadpłaconego podatku za rok 2022.

Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji o sposobie ujęcia tej kwoty w sprawozdaniu. Fakty jednak są takie, że WSA uchylił już decyzje naczelnika urzędu skarbowego oraz dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie, jako organu odwoławczego od decyzji naczelnika, odmawiające stwierdzenia nadpłaty za rok 2022, w którym Fabrity skorzystała ze zwolnienia holdingowego w związku ze sprzedażą spółki zależnej Oktawave. Dokonany zwrot podatku za rok 2023, korzystne rozstrzygnięcie WSA oraz uzyskane uzasadnienie wyroku WSA wskazują w naszej ocenie na wyższe niż dotychczas prawdopodobieństwo uzyskania zwrotu podatku CIT również za rok 2022. Jednocześnie trzeba pamiętać, że organowi skarbowemu przysługuje środek odwoławczy w postaci skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnegokomentuje Artur Piątek, Wiceprezes Zarządu Fabrity Holding S.A.

Ostateczne wyniki finansowe wraz z dekompozycją segmentową i szczegółowymi komentarzami oraz zestawieniami zostaną zaprezentowane w skonsolidowanym raporcie Grupy Kapitałowej Fabrity Holding za pierwszą połowę 2024 roku, którego publikację zaplanowano na 29 sierpnia 2024 r.

 

 

***

Grupa Fabrity Holding (do sierpnia 2023 roku Grupa K2 Holding) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów software engineering, jak również usługi transformacji cyfrowej. Grupa zawiera spółkę holdingową oraz trzy jednostki biznesowe.

Segment software – spółka FabritySp. z o.o. – dostarcza kompleksowe usługi tworzenia oprogramowania na zamówienie, obejmujące doradztwo biznesowe, projektowanie rozwiązań, rozwój oprogramowania oraz usługi serwisowe. Spółka specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które zwiększają cyfryzację działalności biznesowej, wspierają optymalizację i automatyzację procesów biznesowych, poprawiają doświadczenia użytkowników, a także świadczy usługi z zakresu transformacji do chmury. Fabrity jest wieloletnim, zaufanym partnerem IT dla wielu dużych przedsiębiorstw w Polsce, regionie DACH, Skandynawii i USA. Do klientów firmy należą m.in. PKO Bank Polski, Pekao SA, Bayer, ABB, PepsiCo, Saint-Gobain, agencja unijna Frontex czy Ministerstwo Zdrowia. Spółka oferuje swoje usługi głównie firmom z szeroko pojętego sektora produkcyjnego, dużym instytucjom finansowym, firmom z branży farmaceutycznej, centralnej administracji publicznej, a także do sektora prywatnej opieki zdrowotnej.

W lutym 2024 roku segment software poszerzył się o rozwiązania e-commerce wraz z nabyciem pakietu większościowego w spółce Panda Group.

Segment chatbotów–spółka PerfectBot Sp. z o.o., w której Fabrity Holding ma 50% udziałów, to  startup oferujący chatboty AI, automatyzujące obsługę klienta w ecommerce. Z rozwiązania korzysta już kilkadziesiąt sklepów internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Australii, a także wiele dużych e-sklepów w Polsce, m.in. 4F, x-kom, Diverse, Tatuum, Ryłko, TaniaKsiążka, czy Martes Sport. 

Historia Fabrity Holding sięga roku 1997, a od roku 2008 jej akcje są notowane na rynku głównym GPW. Walory Fabrity Holding S.A. (dawniej K2 Holding S.A.) zostały włączone pod koniec 2020 roku w skład indeksów WIG-INFO (firmy informatyczne) i WIG-TECH (nowe technologie). Więcej informacji na temat Grupy Fabrity można znaleźć pod adresem inwestorzy.fabrity.com.