Gamedust z nową strategią rozwoju skupi się na przenoszeniu płaskich bestsellerów do świata wirtualnej rzeczywistości

Giełdowy specjalista od rozrywki VR zamierza zająć unikalną pozycję narynku VR, jednocześnie minimalizując ryzyko i optymalizując sferę kosztową. Łącząc sprawdzone treści z innowacyjną technologią, Gamedust(GPW: GDC) chce stać się kluczowym podmiotem w kształtowaniu przyszłości interaktywnej rozrywki.

Zbudowaliśmy przez lata unikalne know-how tworzenia jakościowych gier VR i światową renomę na tym rynku, co potwierdzają bardzo wysokie noty od graczy oraz chociażby umowa na wyłączność z Pico (właściciel TikToka i platfromy VR) czy dofinansowanie projektu przez Meta Platform (właściciel Facebooka i platformy VR). Z drugiej strony doświadczyliśmy tego, jak trudne i kosztowne jest zbudowanie od zera masowego tytułu tylko w świecie gier VR. Dlatego też widzimy dużą wartość dodaną i możliwość pełniejszego wykorzystania naszego potencjału poprzez skupienie się na przenoszeniu rozpoznawalnych gier non-VR do świata VR – podkreśla Paweł Flieger, Prezes Zarządu Gamedust S.A.

– Umożliwi to właścicielom praw do popularnych gier flatscreet dalszą monetyzację projektów, fanom danego tytułu stworzy możliwość immersyjnego przeżywania ulubionych światów, ulubionej fabuły, przyciągnie nowych użytkowników na platformy VR, a my, mając zapewnione finansowanie produkcji i dodatkowe wynagrodzenie od sukcesu, możemy skupiać się na tym, co robimy najlepiej – na adaptacji gier w technologii VR, na marketingu i dystrybucji tych produktów. Jest to model, w którym wszyscy są wygrani i wszystkim powinno zależeć na graniu do jednej bramki, zyskownej bramki dodaje CEO Gamedust S.A.

Gamedust realizuje już projekt tego typu – Gas Station Simulator. To produkcja studia Drago Entertainment, w której grający prowadzą i rozbudowują własną stację benzynową na amerykańskim pustkowiu. Gra w wersji non-VR została sprzedana w nakładzie przekraczającym milion kopii. Adaptacja zachowuje rdzeń i kluczowe mechaniki rozgrywki pierwowzoru, skupiając się jednocześnie na wysokoimmersyjnych i różnorodnych interakcjach VRowych, dostosowując styl graficzny do wymagań mobilnych platform VR – adaptacja, nad którą obecnie pracuje Gamedust, zostanie przeznaczona na urządzenia Meta Quest 2 i Meta Quest 3.

Strategia spółki Gamedust, oprócz (1) reorientacji na model wydawniczy i adaptacyjny, z naciskiem na przenoszenie gier z formatu flatscreen do VR, zakłada również (2) elastyczne modele współpracy z deweloperami i właścicielami praw do tytułów gier, (3) koncentrację na segmencie indiepremium przy zachowaniu synergii z rynkiem gier tradycyjnych, (4) staranny proces selekcji i rozwoju projektów, (5)  zrównoważoną strategię rozwoju portfolio i wydawniczą, (6) eksplorację nowych obszarów działalności związanych z VR, wykorzystujących wiedzę ekspercką spółki, jak działalność konsultingowa, edukacyjna, szkoleniowa, sprzedaż własnych rozwiązań i technologii VR, w tym dla rozwiązań biznesowych.

 

***

Gamedust S.A. to notowana na rynku NewConnect GPW spółka będąca deweloperem i wydawcą gier, przede wszystkim na platformy wirtualnej rzeczywistości. Spółka dostarcza pełne immersji doświadczenia dla globalnych odbiorców cyfrowej rozrywki, w szczególności z wykorzystaniem technologii wirtualnej VR.

Dotychczasowe tytuły produkcji Gamedust to Neverout, Overflight, Spuds Unearthed oraz Yupitergrad i Yupitergrad II. Gamedust zamierza dostarczać na rynek zarówno nowe produkcje własne, jak również projekty wydawnicze (Rooms of Realities, Best Forklift Operator, Sunrise GP). Obecnie spółka skupia się na adaptacji VR bestsellera studia Drago Entertainment pt. Gas Station Simulator, sprzedanego w wersji non-VR w ponad 1 mln kopii.

Więcej informacji dostępne na: www.gamedust.co, facebook.com/Gamedust/ oraz twitter.com/GamedustTT.