Wyniki rosną jak na drożdżach

Gościem w studiu TVN CNBC był Wojciech Kocikowski,
wiceprezes Amiki Wronki. Rozmowa była poświęcona omówieniu wyników za trzeci
kwartał i sytuacji na rynku AGD. Warto zauważyć, że po trzech kwartałach Amica
poprawiła wynik względem roku ubiegłego na poziomie przychodów o 5,6% i o 41,4%
na poziomie zysku operacyjnego.

Świetne wyniki spółki to w dużej mierze zasługa eksportu,
szczególnie do Rosji i Niemiec. Rynek
Rosyjski rozwija się w bardzo dynamiczny sposób – tylko w tym roku jest to
wzrost rzędu 50%. Spółka przewiduje, że w przyszłości dynamika ta nie będzie
już tak duża procentowo, ale proces zwiększania udziałów na rosnącym rynku
rosyjskim nadal będzie trwał.

Co do wyników za rok 2012 i zapowiedzi spółki co do ich
wartości, wiceprezes Kocikowski powiedział, iż 1,6 mld zł przychodów powinno
się Amice udać zrealizować. Obecnie jeszcze trudno mówić mu o zysku netto, ale
można spodziewać się wyniku EBITDA w granicach 100-120 mln zł. Redaktorzy
zapytali jeszcze o wzrost kosztów ogólnego zarządu, gdyż w stosunku do roku
ubiegłego wyraźnie wzrósł. Okazuje się, że jest to wynikiem zwiększonych
nakładów na marketing, obecnie w Polsce (np. kampania reklamowa Amica Smart z
dotykowym ekranem), a w przyszłym roku w Rosji. Wiceprezes Kocikowski zapewnił,
że nie powinny być to istitne wzrosty kosztów.

Kolejnym tematem była informacja o ogłoszeniu wezwania przez
Boscha na wszystkie akcje Zelmera, po której akcje producenta małego AGD
zdrożały o 30%. Czy ma to jakiś wpływ na przeszacowanie marki Amica – zapytali
redaktorzy TVN. Zdaniem wiceprezesa Amiki, nie powinno mieć to znaczenia w tym
momencie. Natomiast, co ciekawe, bardzo wysoki mnożnik EBITDA zastosowany do
wyceny Zelmera bardzo dobrze rzutuje na wycenę Amiki i w niedługim czasie Amica
może być wyceniana znacznie wyżej, niż obecnie.

Raport Amiki za 3Q [Tutaj]