TIM wchodzi w drugie ćwierćwiecze. Odmieniony. Gotowy na zmiany

13 czerwca podczas obchodów 25-lecia działalności TIM SA
zaprezentował nowe logo, będące elementem nowego systemu identyfikacji
wizualnej.

Ta zmiana symbolizuje otwarcie nowego etapu w działalności firmy –
przejścia z epoki handlu tradycyjnego do modelu hybrydowego, łączącego
kompetencje zdobyte w minionym ćwierćwieczu z nowoczesną technologię
e-handlu.

TIM SA rozpoczął swoją działalność w zupełnie innych warunkach
politycznych i gospodarczych jako Spółdzielcze Przedsiębiorstwo „TIM” we
Wrocławiu Spółka z o.o. Gdyby nie zmiany, jakie zapoczątkowały
czerwcowe wybory sprzed 25 lat, z pewnością TIM nie byłby tym, czym jest
dzisiaj. Przez minione ćwierć wieku firma zawsze była otwarta na
zmiany: technologiczne, ekonomiczne, organizacyjne…

Zmieniające się otoczenie stale nas motywowało, inspirowało
– mówi Krzysztof Folta. – Nieco paradoksalnie, choć bez cienia
przesady, można powiedzieć, że TIM od 25 lat jest tym samym: ciągłą
zmianą na lepsze – dodaje.

Sklep TIM to teraz tim.pl

Od kilkunastu miesięcy TIM SA konsekwentnie rozwija sprzedaż online,
nie rezygnując przy tym ze wsparcia udzielanego klientom przez
pracowników biur handlowych w całej Polsce czy działających w terenie
przedstawicieli handlowych. – Dysponujemy unikalnym doświadczeniem i
kompetencjami ludzi, zdobywanymi i rozwijanymi przez 25 lat. Wierzę,
że w połączeniu z nowoczesną technologią handlu internetowego możemy
zaoferować naszym klientom coś wyjątkowy, wygodny i bardzo funkcjonalny
model sprzedaży
– zauważa Krzysztof Folta.

Podczas uroczystej jubileuszowej gali w Operze Wrocławskiej 13
czerwca 2014 r. Krzysztof Folta poinformował, że już połowa obrotów
firmy pochodzi ze sprzedaży online. Symbolicznym potwierdzeniem roli
kanału internetowego jest przeniesienie Sklepu TIM na główną domenę
internetową firmy, czyli www.tim.pl. Funkcjonujący tam dotychczas serwis korporacyjny jest teraz dostępny pod adresem www.timsa.pl.

Przed kilkoma dniami TIM SA został przyjęty w poczet członków Izby
Gospodarki Elektronicznej, skupiającej firmy działające w sektorze
e-commerce. – Chcemy współpracować i wymieniać się wiedzą z najlepszymi z
branży e-commerce. Ufam, że korzyści będą obustronne, gdyż przykład TIM
SA może być ciekawy i inspirujący dla innych – komentuje Artur
Piekarczyk, członek Zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA.

Nowy system identyfikacji wizualnej

Aby jeszcze mocniej podkreślić zmiany zachodzące w spółce, TIM SA
zdecydował się na wdrożenie nowego systemu identyfikacji, w tym
logotypu, który pozostawał niezmienny od chwili powstania firmy. Nowe
logo zostało po raz pierwszy publicznie zaprezentowane 13 czerwca,
podczas gali z okazji 25-lecia TIM SA.

– Zawiera charakterystyczny dla TIM-u żółty trójkąt, co podkreśla, że
z dumą czerpiemy z naszego dotychczasowego dorobku. Historia jest
bowiem ważna, jednak przyszłość jest ciekawsza. Zmiana, w trakcie której
jest właśnie TIM, wydaje się być jak dotąd największą w dziejach firmy,
stąd też pierwsza zmiana naszego logotypu – komentuje Krzysztof Folta.

Litery tworzące nazwę firmy nadal są czarne. Żółć i czerń, a także
biel – nieobecna dotąd w logo TIM SA – to kolory jednoznacznie kojarzące
się z technologią, na której TIM opiera swoją działalność. Zupełnie
nowy jest krój liter tworzących nazwę firmy. Inspiracją dla jego
powstania była technika tworzenia napisów z szablonów – rozwiązania
powszechnie używanego w dużych przedsięwzięciach logistycznych, takich
jak TIM. Elementy składowe czcionki nawiązują także do przegubów i rolek
taśmociągów, jakie można odnaleźć chociażby w Centrum Logistycznym TIM
SA w podwrocławskich Siechnicach, które realizuje wysyłki towaru do
wszystkich klientów firmy.

Nowy system identyfikacji wizualnej TIM SA przygotowała warszawska
agencja BNA, mająca w swoim dorobku logotypy i rebranding m.in. tak
znanych marek jak Tyskie, Żywiec, Empik, Reserved, nc+ czy mBank.

Dowiedz się więcej ze strony TIMsa.pl