I półrocze 2014 r. w Grupie
Kapitałowej TIM: obroty wyższe o połowę

Ponad
226,5 mln zł, tj. 47% więcej niż przed rokiem, wyniosły przychody ze sprzedaży
Grupy Kapitałowej TIM. Obroty TIM SA wzrosły o 51% – przekroczyły 212,1 mln zł
i były najlepsze od sześciu lat.

To efekt m.in. zmiany modelu
biznesowego TIM SA. Obroty osiągnęły poziom zbliżony do rekordowych lat
2007-2008, gdy przychody spółki ze sprzedaży przekraczały po I półroczu 220 mln
zł.

Internetowa
połowa

Wysokie obroty to zarówno
efekt łagodnej zimy, jak i dużego wzrostu liczby klientów korzystających z
internetowego Sklepu TIM (www.tim.pl). Udział
tego kanału w ogóle przychodów ze sprzedaży TIM SA wyniósł w czerwcu 2014 r.
niemal 53%.

Olbrzymia większość klientów zaakceptowała nowy, hybrydowy model
sprzedaży
, łączący internetowy kanał sprzedaży z doradczą rolą pracowników
biur handlowych i przedstawicieli handlowych. Dokonują regularnych zakupów, co
przekłada się na wzrost sprzedaży – komentuje Krzysztof Folta, prezes Zarządu
TIM SA. – Jednocześnie stale zdobywamy
nowych klientów
, co oczywiście również pozytywnie wpływa na poziom obrotów
– dodaje Krzysztof Folta.

Koszty
zmian

Znacznie wyższa niż przed
rokiem sprzedaż oznaczała wyższe koszty transportu. Dodatkowo w I półroczu 2014
r. placówki terenowe TIM SA zostały przekształcone z oddziałów sprzedaży
dysponujących własnymi magazynami lokalnymi w biura handlowe, a realizacją
wszystkich zamówień zajął się magazyn centralny TIM SA w podwrocławskich
Siechnicach. Restrukturyzacja sieci sprzedaży – likwidacja magazynów lokalnych,
odprawy dla zwalnianych magazynierów oraz zmiana lokalizacji aż 15 placówek
terenowych – oznaczała dodatkowe koszty i przełożyła się na wyniki.

Koszty działalności
operacyjnej TIM SA wzrosły podobnie jak obroty – o ponad 51% w stosunku do I
półrocza 2013 r. – i osiągnęły poziom 221,7 mln zł. W rezultacie GK TIM
zakończyła I półrocze 2014 r. stratą operacyjną w wysokości 8,7 mln zł (TIM SA
– 8,9 mln zł) i stratą netto na poziomie 7,2 mln zł (TIM SA – 7,4 mln zł).

Stabilizacja

Najbliższe miesiące zostaną
poświęcone ustabilizowaniu nowego modelu pracy biur handlowych i dalszemu przyzwyczajaniu
klientów do korzystania z nowego modelu sprzedaży TIM SA.

– Jak widać po dynamice
sprzedaży i liczby klientów, spotyka się on z dużym zainteresowaniem rynku. Co
ważne, daje to możliwość uzyskania w
najbliższej przyszłości ponadprzeciętnych wyników nie tylko po stronie
przychodów, ale przede wszystkim zysków
– podkreśla Krzysztof Folta. – Czas
niezbędny na osiągniecie pełni sprawności operacyjnej oceniam na około rok
pracy, jednak pozytywne efekty wynikające z rosnącej sprawności modelu
e-commerce będą widoczne już w IV kwartale 2014 roku, a zdecydowanej poprawy,
jeżeli chodzi o efekty finansowe, należy spodziewać się już w przyszłym roku –
dodaje.

TIM SA jest jednym z największych
dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987
r. we Wrocławiu, od 1998 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie. Sprzedaż prowadzona jest poprzez internetowy Sklep TIM, telefonicznie oraz poprzez
ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych. Centrala TIM SA znajduje
się w Siechnicach k. Wrocławia, gdzie spółka posiada nowoczesne centrum
logistyczne. 1 października 2011 r. powstała Grupa Kapitałowa TIM, którą wraz z
TIM SA tworzą: notowana na New Connect Rotopino.pl S.A., a także EL-IT SA i Sun
Electro Sp. z o.o.