iPhone 6 wkracza do Polski, Czech i na Słowację

Już w
piątek, 24 października br., nastąpi w Polsce i w Czechach premiera nowej
generacji innowacyjnego smartfona Apple w dwóch odsłonach – o przekątnej ekranu
4,7 cala (iPhone 6) oraz 5,5 cala (iPhone 6 Plus). Na Słowacji nowe urządzenia
trafią do sprzedaży do końca października.

Przed nami pierwszy w naszej
historii współpracy z Apple debiut rynkowy nowej generacji smartfona iPhone. Obserwujemy
ogromny sukces tego produktu na rynkach, gdzie jest on już dostępny.
Spodziewamy się równie entuzjastycznego przyjęcia w regionie Europy
Środkowo-Wschodniej
komentuje
Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB S.A.

Wysoka stabilność biznesu przy największej w regionie skali działalności
pozwoliły Grupie AB zdobyć prestiżowe kontrakty dystrybucyjne od amerykańskiego
Apple. Grupa AB jest obecnie jedynym
broadline’owym dystrybutorem produktów tej korporacji w Polsce, Czechach i na
Słowacji (iPhone, iPad, iPod, komputery Mac).

Światowa
premiera szóstej generacji smartfona iPhone miała miejsce 19 września br. Firma
Apple ujawniła, iż w trakcie pierwszej doby sprzedaży złożono ponad 4 mln
zamówień, a w trakcie pierwszych trzech dni od premiery nabywców znalazło aż 10
mln sztuk nowych produktów i to jedynie wUSA, Japonii, Hongkongu,
Singapurze, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji i Niemczech
(rozpoczęcie sprzedaży na kolejnych rynkach odbywa się sukcesywnie). Wyniki
sprzedaży nowej generacji smartfona iPhone przebiły dotychczas rekordową
sprzedaż generacji 5S/5C (2,2 mln szt. w pierwszym dniu, 9 mln szt. w trakcie
pierwszych 3 dni).

Analitycy
renomowanych instytucji rynku finansowego (m.in. Evercore Partners, Piper
Jaffray) szacują, że w trakcie pierwszego kwartału nowa generacja smartfona
iPhone trafi do około 60 mln nabywców. Dla porównania, koncern
Apple w trakcie drugiego kwartału 2014 roku (trzeci kwartał roku fiskalnego) sprzedał
na całym świecie 35,2 mln urządzeń serii iPhone, co było wynikiem o 4 mln sztuk
wyższym w ujęciu rok do roku. Przełożyło się to na 19,8 mld USD przychodów
amerykańskiego partnera Grupy AB (37,4 mld USD łącznie ze wszystkich linii
produktowych).

***

Grupa AB znajduje się w gronie 10 największych
dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce w Europie. Jest numerem jeden
w Europie Środkowo-Wschodniej. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na
Słowacji, oferując ponad 70 tys. produktów, w tym największych światowych
producentów nowoczesnych technologii, do 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija
sprzedaż AGD/RTV i zabawek, należąc już do wiodących dystrybutorów w tym
zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza
własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi sieciami franczyzowymi Alsen
(Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio (Czechy) i Triline (Czechy), a
także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto (AGD/RTV – Polska) i Digimax
(rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i Słowacja).

W roku finansowym
2013/2014 (zakończył się 30.06.2014) Grupa AB zanotowała 5,8 mld PLN przychodów
(+6% rdr), 96,0 mln PLN wyniku EBITDA (+29% rdr) i 57,3 mln PLN zysku netto
(+37,5% rdr).

Od 2006 roku AB S.A.
jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Więcej informacji na temat Grupy AB
można znaleźć pod adresem www.ab.pl.