iPhone 6 już w Polsce

24
października 2014 firma Apple zaprezentowała nową generację swojego smartfona.
Długo oczekiwany przez sympatyków marki iPhone 6 już w dniu światowej premiery
sprzedał się w 4 mln sztuk, a licząc zamówienia z pierwszych trzech dni
sprzedaży, liczba ta wzrosła do 10 mln. Trzeba przy tym pamiętać, że debiut nie
nastąpił równocześnie we wszystkich krajach – sprzedaż rusza sukcesywnie do
końca roku na poszczególnych rynkach.

W Polsce
jedynym broadline’owym (hurtowym, bez tzw. wartości dodanej) dystrybutorem
produktów Apple’a jest AB. Znaczy to ni mniej ni więcej, że niezależnie czy
kupujemy smartfona w sieci elektromarketów czy w sklepie internetowym, de facto
powinien pochodzić on z magazynów AB. Wrocławska firma obsługuje hurtową
sprzedaż produktów Apple’a w Polsce, Czechach i na Słowacji. To bardzo
prestiżowe kontrakty.

Prezes
Andrzej Przybyło, założyciel i główny akcjonariusz spółki AB, od niespełna trzech
lat zabiegał o wyłączność na dystrybucje produktów światowego potentata. Sukces
nie przyszedł łatwo, było wielu chętnych na smakowity kawałek „jabłka”. Na korzyść
AB przemawiała m.in. siła operacyjna i finansowa oraz sieć 16 tys. partnerów
handlowych, największa sieć w regionie. Dziś, po zawarciu umowy i rozpoczęciu
współpracy, przyszedł czas na pierwszy w historii AB debiut rynkowy nowej
generacji smartfona amerykańskiego giganta. Na świecie wyniki sprzedaży
iPhone’a 6 w trakcie pierwszych trzech dni osiągnęły rekordowe rozmiary. Można
się więc spodziewać równie entuzjastycznego przyjęcia w regionie Europy
Środkowo-Wschodniej. A to powinno się bezpośrednio przełożyć na wyniki
finansowe spółki. Na chwilę obecną firma AB, wyceniana na giełdzie na 500 mln zł,
z przychodami rzędu 5,8 mld zł, jest czołowym dystrybutorem IT, RTV i AGD oraz
zabawek w regionie CEE.

Więcej: http://natemat.pl/121491,sprowadzil-do-polski-iphone-6-na-wylacznosc-wroclawski-biznesmen-juz-liczy-przyszle-zyski