Kerdos Group ma już 25% Meng Drogerie z Luksemburga, kontynuuje ekspansję w Polsce i na Zachodzie
- Ekspansja w Europie Zachodniej: zwiększenie z 10% do 25% działu w Meng Drogerie poprzez podwyższenie kapitału (1,25 mln EUR), nowe lokalizacje na Zachodzie;
- Ekspansja w Polsce: 4 nowe drogerie w grudniu i plan około 70 otwarć do końca 2015 roku, podwyższenie kapitału w Dayli;
- Uporządkowanie struktury Grupy Kerdos przed
finalizacją wyjścia z biznesu produkcyjnego: spółka eMarket w Dayli
(rozwoj e-hurtu drogeryjnego, platforma kierowana jest do małego i
średniego biznesu oraz niezrzeszonych franczyzobiorców), spółka Mega
Trade Dystrybucja w Mr. House Europe; - Wsparcie kapitałowe: Prezes
Kamil Kliniewski inwestuje dodatkowe 30 mln zł (do końca 1Q2015),
spodziewane wsparcie ekspansji biznesu drogeryjnego także przez
inwestora zewnętrznego (decyzja oraz finalizacja luty/marzec 2015)
KerdosGroup
(do listopada br. Hygienika)poprzez swoją spółkę zależną Poopeys
Deutschland (obecnie DC Service GmbH) nabyła przez podwyższenie kapitału
za kwotę 1,25 mln euro nowe udziały w jedynej sieci drogerii w
Luksemburgu – Meng Drogerie. Dzięki tej transakcji Grupa Kerdos
kontroluje już 25% podwyższonego kapitału Meng Drogerie i uzyskała prawo
do nominowania jednego członka w 2 osobowym zarządzie Meng Drogerie.
–Przyspieszamy
z ekspansją. Zgodnie z zawartymi umowami czas na wykonanie tej
transakcji mieliśmy do końca października 2015 r. Objęcie nowych
udziałów jest dla nas istotne przede wszystkim dlatego, że
spółkaMengDrogerie pozyskała kapitał na rozwój i rośnie jej wartość.
Obecnie są w negocjacjach nowe lokalizacje, a już w I kwartale otwieramy
kolejne 3 z zapowiadanych. Wartość spółki mocno się zwiększy, więc i my
mocno tam teraz przyspieszamy – komentuje Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.
–
W pierwszej połowie 2015 roku ma zostać podpisana umowa z dużym
partnerem branżowym, co da nam jeszcze więcej możliwości. Szczegóły
podamy w pierwszym kwartale. Natomiast najpóźniej w kwietniu 2017 r.
sieć Meng będzie powinna już należeć w całości do nas, a jej roczne
przychody powinny wynosić wtedy 30-40 mln EUR przy bardzo wysokiej
rentowności– dodaje.
– Pracujemy
również nad kolejnymi lokalizacjami naszych drogerii w innych krajach w
Europie Zachodniej. Ich otwarcie planujemy również w 2015 roku– ujawnia PrezesKliniewski.
KerdosGroup
dynamizuje również rozwój w Polsce. Sieć drogeriiDaylipozyskała w
połowie grudnia br. 13 mln zł w ramach I etapu emisji obligacji iceluje
w około 20 mln zł w ramach II etapu (styczeń-luty 2015). 20 grudnia
nastąpiło wzmocnienie potencjału biznesowegoDaylipoprzez podwyższenie
kapitału zakładowego (wpływ 7,6 mln zł).
–W
grudniu otworzyliśmy, zgodnie z zapowiedziami, 4 nowe sklepy – w
Warszawie, Krakowie, Legionowie i Namysłowie. Dayliposiada obecnie 169
drogerii. Do końca 2015 roku planujemy otworzyć około 70 nowych
lokalizacji, z czego około 20 w ramach uruchomionego właśnie programu
franczyzowego. Nasza platforma e-hurtu Megatrade24 bardzo nam w tym
pomoże. Każdy może tam wejść i zobaczyć, że z nami naprawdę się opłaca
robić biznes –mówi Prezes KamilKliniewski.
Podkreśla
też, że spółka właśnie uporządkowała strukturę swojej grupy kapitałowej
przed spodziewaną już w styczniu finalizacją
sprzedażynierentownegozakładu produkcyjnego w Lublińcu(cenaustalona w
umowie warunkowej to35 mln zł).
–SpółkaeMarket,
prowadząca działalność e-commerce, trafiłazKerdosGroup
SAdoDayliPolska(4,6 mln zł), gdzie zgrupowana jest obecnie już
zarówno handel detaliczny, jak również hurtowy i sprzedaż poprzez
Internet kierowana do średnich hurtowni oraz franczyzobiorców. Za 1 mln
zł sprzedaliśmy spółkę Mega Trade Dystrybucja (nie prowadzi działalności
operacyjnej) dospółkiMr. House Europe, która wyjdzie z Grupy Kerdos
po wydzieleniu do niej fabryki zlokalizowanej w Lublińcu – wyjaśnia Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA (transakcje opisane w raportach bieżących 134/2014 i 136/2014).
Spółka
eMarket, zakupiona właśnie przez Dayli Polska, prowadzi platformę
e-commerce B2B Megatrade24.com. Daylizamierza wykorzystać potencjał i
doświadczenie, które posiada jako sieć drogerii, do rozwinięcia
platformy i rozwoju sprzedaży, poszerzając swój rynek odbiorców
oprzedsiębiorców. Planowane są również nowe rewolucyjne kanały
biznesowe, umożliwiające małym i średnim firmom oraz franczyzobiorcom
uzyskać takie warunki handlowe, jakie mają duzi gracze na rynku.
– Przyglądamy
się temu,co dziejesięna rynku, znamy potrzeby branży oraz mamy
doświadczenie we współpracy z dostawcami. Dlatego platforma B2B jest dla
nas kolejnym krokiemrozwoju,tym razem z ofertą skierowaną do małego i
średniego biznesu oraz franczyzobiorców – mówi Anna Wierzbicka, Dyrektor GeneralnaDayli.
Megatrade24.com
jest platformą zakupową B2B, umożliwiającą zamawianie produktów on-line
z możliwością wyboru transportudo wskazanegomiejsca.Wswojej ofercie
posiadaatrakcyjne cenowo
produktydrogeryjneidedykowanepromocjeprzeznaczone wyłącznie dla
przedsiębiorców.
–Platformę
będziemy cały czas rozwijać. Zależy nam na jasnej komunikacji i
szybkich realizacjach zamówień. Swoją ofertą oraz specjalnie
przygotowanymi promocjami chcielibyśmy szczególnie zachęcić do
współpracy franczyzobiorców i niezrzeszonych właścicieli drogerii.
Rynekfranczyzyw Polsce rozwija się w szybkim tempie, dlatego
szczególnie w tej grupie przedsiębiorców upatrujemy przyszłych partnerów
biznesowych– zapowiada Dyrektor Wierzbicka
Zdynamizowanie
rozwoju GrupyKerdosw Polsce i za granicą zapewni dodatkowo
finansowanie, jakie udostępni Prezes KamilKliniewski, będący również
wiodącym akcjonariuszem spółki. W ostatnich tygodniach zwiększył swoje
zaangażowanie już o 4,5 mln zł (3 mln zł obligacje, 1,5 mln zł akcje).
–Łącznie
do końca II kwartału zamierzam zainwestować około 30 mln zł w taki
sposób, aby kapitał ten najlepiej służył rozwojowiKerdos Group. Może to
być na przykład finansowanie dłużne lub obejmowanie kapitału w spółkach
zależnych– mówi KamilKliniewski.
–Wszystko
wskazuje także na to, iż w GrupieKerdospojawi sie nowy zewnętrzny
inwestor. To istotnie zwiększyłoby możliwości ekspansji. Rozmowy jeszcze
trwają, więc nie mogę ujawnić szczegółów. Horyzont czasowy, jaki
przyjmuję w tym przypadku, to luty/marzec 2015 roku – dodaje Prezes Kliniewski.
***
Kerdos Group SA
Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej –
w szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii
gospodarczej. Należy do niej sieć drogerii Dayli (obecnie 169
lokalizacji w Polsce). W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces
przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach
ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia
sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W grudniu 2014 r.
nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł zakładu
produkcyjnego – planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym
zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.
Narastająco
po trzech kwartałach 2014 roku Grupa Kerdos zaksięgowała 174,2 mln zł
przychodów ze sprzedaży ( 50% rdr), generując 59,2 mln zł zysku brutto
na sprzedaży ( 43% rdr). Oczyszczając wyniki uzyskane w 2013 roku ze
zdarzenia jednorazowego (zysk na okazyjnym nabyciu aktywów sieci
drogerii Dayli), rezultat EBITDA za okres styczeń-wrzesień 2014 roku
wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o 53% (do 17,4 mln
zł), a zysk netto przypisany akcjonariuszom Kerdos Group – o 95%, do
11,2 mln zł.
Do
listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r.
zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie
notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.