Z Lublińca do Luksemburga – biznes w
światowym stylu

Portal naTemat.pl zainteresował się fenomenem Kamila
Kliniewskiego – prezesa i głównego akcjonariusza Kerdos Group, właściciela sieci
drogerii Dayli. Dziennikarz przypomina, że ukończył on studia z zarządzania i
handlu w Berlinie i Hanowerze. Doświadczenie w biznesie zdobywał w niemieckich
firmach doradczych. W 2004 roku rozpoczął własną działalność; założył firmę
zajmującą się poprawą wizerunku innych przedsiębiorstw, badaniem popytu i konsolidacją
biznesu. W 2007 roku zainwestował w Hygienikę, giełdowego producenta środków
higieny osobistej. Spółka miała wtedy 28 mln zł przychodów i 27 mln zł rocznych
strat. W 2012 roku Kliniewski doprowadza do
przejęcia sieci drogerii po upadającym Schleckerze; 160 nowych
lokalizacji tworzy nową sieć Dayli. 2014 rok to sprzedaż fabryki w Lublińcu,
zmiana nazwy spółki na Kerdos Group SA i konsekwentne
rozwijanie sieci drogerii. W lipcu zeszłego roku spółka rozpoczęła proces
przejmowania jedynej sieci drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). Plany na
bieżący rok to 50 nowych własnych lokalizacji drogerii Dayli i około 20 w
ramach uruchamianego właśnie programu franczyzowego. W ramach ekspansji na
rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in.
w Niemczech i we Włoszech.

Więcej na temat charyzmatycznego biznesmena i zarządzanej przez niego spółki
przeczytać można na portalu natemat.pl: http://natemat.pl/130853,polak-przejal-drogerie-w-luksemburgu-inglot-irena-eris-i-polskie-marki-rzadza-w-enklawie-zamoznosci