INFORMACJA RYNKOWA

Warszawa, 23 marca 2015 r.

Rekordowe wyniki Grupy Kerdos wspierają ekspansję

w Polsce i w Europie Zachodniej

W 2014 roku skonsolidowane
przychody +24%, oczyszczony wynik EBITDA +44%; dynamiczny wzrost oczekiwany
również w kolejnych okresach. Niemcy i Luksemburg strategicznymi kierunkami
sprzedaży zagranicznej (hurtowej i detalicznej), polska sieć drogerii Dayli+ zgodnie
z planami przyspiesza rozwój, możliwe również przejęcia w Polsce. Spółka mocno
rozważa dual-listing na giełdzie we Frankfurcie.

KerdosGroup SA zanotowała w 2014
roku 219,8 mln zł skonsolidowanych przychodów (+24% rok do roku), generując 15,8
mln zł wyniku EBITDA. To o 44% więcej niż oczyszczony z zaksięgowania wyceny
udziałów Dayli (one-off 16,7 mln zł) wynik roku 2013. Zysk netto przypadający
na akcjonariuszy Kerdos Group SA miał w 2014 roku wartość 7,7 mln zł i był o
55% wyższy niż porównywalny wynik roku 2013. Grupa wygenerowała najwyższe w
swojej giełdowej historii wyniki nawet pomimo istotnego obciążenia rezultatów
IV kwartału przez wynik przeprowadzonej inwentaryzacji (działanie w odpowiedzi
na zarzut biegłego rewidenta z 2013 roku). Sprzedaż eksportowa na atrakcyjne marżowo
rynki Niemiec i Luksemburga stanowiła w 2014 roku już 18% łącznych przychodów
(3% w roku 2013), wzrastając wartościowo rok do roku o 609%, do 34,5 mln zł.

– Rok 2014 to dopiero przedsmak tego,
co możemy osiągnąć w kolejnych okresach. Wykorzystujemy nasze kompetencje i know-how,
dzięki czemu dynamicznie rozwijamy sprzedaż produktów naszych polskich
partnerów za granicą, rozwijamy sieć drogerii Dayli łącznie z handlem hurtowym
i przyspieszamy przejmowanie luksemburskiej sieci drogerii Meng – powiedział
Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.

Kerdos posiada obecnie poprzez swoją
spółkę zależną DC Service 25% udziałów w Meng Drogerie+. Trwające negocjacje
zmierzają do zakupu kolejnych 25% udziałów w II kwartale br. Cały proces
akwizycyjny ma zakończyć się zdecydowanie wcześniej niż pierwotnie zakładano,
czyli przed rokiem 2017.

– Zakładamy posiadanie 50% sieci Meng
do połowy tego roku, co umożliwiłoby nam konsolidowanie jej wyników od III
kwartału. Obecnie rezultatów luksemburskiej sieci nie widać w naszych
raportach. Tymczasem zarabia ona więcej niż cała dotychczasowa Grupa Kerdos,
nie ma zadłużenia. W II połowie bieżącego roku drogerie Meng mogą zwiększyć
wynik EBITDA Grupy Kerdos o kilka milionów euro; chcemy w trakcie 3 lat podwoić
sieć sklepów w Luksemburgu, a tym samym również przychody oraz wynik EBITDA – wyjaśnił
Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.

Rosnąca pozycja rynkowa Kerdos Group w
Europie Zachodniej może stać się również impulsem dla notowań akcji w Polsce.

– Rozważamy dual-listing na giełdzie we
Frankfurcie, bez emisji akcji. Chodzi nam o zwiększenie rozpoznawalności na
rynkach zachodnioeuropejskich oraz o urealnienie wyceny rynkowej spółki –
powiedział Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group SA.

Kerdos Group prowadzi ekspansję w
Europie Zachodniej oraz w Polsce, gdzie sieć Dayli zamierza otworzyć w tym roku
50 własnych drogerii. Możliwe są również przejęcia podmiotów z branży
drogeryjnej w Polsce – analizy oraz negocjacje są w już w bardzo zaawansowanej
fazie.Działania te wspiera sfinalizowana w marcu br. sprzedaż zakładu
produkcyjnego w Lublińcu (pieluchy jednorazowe dla dzieci
, podpaski i wkładki higieniczne).
Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos Group skupia się na
sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych.
Zamierza również rozwijać handel internetowy w Polsce i za granicą
. Dzięki
sprzedaży fabryki Grupa Kerdos pozyskała blisko 22 mln zł gotówki, a dzięki
przejęciu kredytów związanych z zakładem produkcyjnym przez nowego właściciela,
zadłużenie Grupy spadło o ponad 22 mln zł. Łącznie kredyty i zobowiązania Grupy
Kerdos zmniejszyły się dzięki tej transakcji o ponad 40 mln zł, co widoczne
będzie w raporcie finansowym za I kwartał 2015 roku.

Po sprzedaży zakładu produkcyjnego
i ujednoliceniu segmentu działalności rozmowy z inwestorami finansowymi o
wejściu do Kerdos Group nabrały tempa. Możliwe, że sfinalizujemy pozyskanie
kapitału na rozwój od dużego inwestora finansowego na zasadzie mezzanine – powiedział
Kamil Kliniewski, CEO Kerdos Group.

W ramach prac na dalszym wzrostem
efektywności, od początku 2015 roku Grupa Kerdos wdrożyła kolejne kroki służące
poprawie wyników: istotna redukcja kosztów logistycznych (szacunkowo o około
3,5 mln zł rocznie), poprawa marży na sprzedaży o kilka punktów procentowych
oraz zwiększenie udziałów w spółce zależnej Dayli z 90% do 100%.

***

Kerdos Group SA

Grupa
kapitałowa skupiona na działalności handlowej – detalicznej i hurtowej – w
szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej.
Należy do niej sieć drogerii Dayli. W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął
proces przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach
ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia sieci
drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. Sprzedaż zakładu produkcyjnego w marcu
2015 r. sprawiła, iż wyłącznym zakresem działalności Kerdos Group stała się
działalność handlowa.

Do
listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r.
zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są
jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.