Miejsce: Warszawa

Czas: 27 marca 2015 r.

Temat: Omówienie wyników finansowych Grupy Kerdos za 2014
rok i dokonań biznesowych Grupy oraz perspektyw na kolejne okresy

Kerdos Group zapowiada bardzo dobry
rok

Kerdos Group ma za sobą rekordowy
rok finansowy, a w Grupie dokonały się istotne procesy biznesowe, które
zbudowały fundament pod oczekiwany dynamiczny wzrost wyników finansowych wraz z
ekspansją biznesu w Polsce i w Europie Zachodniej [LINK].
Spółka deklaruje, iż w 2015 roku pracuje nad wygenerowaniem ponad 20 mln zł
wyniku operacyjnego.

Podtrzymujemy otwarcie w tym roku około 50 własnych drogerii w Polsce.
Chcielibyśmy, aby połowa tej liczby pochodziła z akwizycji już istniejących i
funkcjonujących lokalizacji, komplementarnych do naszej obecnej sieci ponad 170
sklepów
– powiedział Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.

Plany nowych otwarć nie
uwzględniają realokacji sklepów w ramach danych miejscowości, najczęściej przy
okazji wygasania umowy wynajmu danego lokalu, który nie spełniał pokładanych w
nim oczekiwań co do rentowności. Dla przykładu w 2014 roku w takim trybie
zamknięto 19 lokalizacji, a otworzono 22 nowe.

Prezes Kliniewski ujawnił, że
prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie przejęcia dwóch sieci drogerii,
każda skupia kilkanaście sklepów z obrotami rzędu kilkunastu milionów złotych.
Jedna z potencjalnych akwizycji może dojść do skutku w zamian za akcje Kerdos
Group. Może chodzić o 1 mln akcji z lock-upem na 18 miesięcy.

To byłoby korzystne rozwiązanie dla akcjonariuszy, gdyż przy obecnym
kursie otworzylibyśmy za adekwatne środki jedynie dwie drogerie. Taka
konstrukcja transakcji przy znacznie wyższych oczekiwaniach gotówkowych drugiej
strony świadczą o oczekiwanym mocnym wzroście kursu akcji
– powiedział
Prezes Kliniewski.

Wzrost skali działalności będzie
skutkował lepszymi warunkami handlowymi u dostawców, w tym płatnościami za
dostęp do rynku. Drogerie Dayli uruchomią wkrótce również sprzedaż internetową,
docierając z ofertą do całej Polski. W drugiej połowie kwietnia ma ruszyć
stosowna kampania marketingowa. W czerwcu natomiast ma ruszyć e-sklep w
luksemburskiej sieci Meng, gdzie Grupa Kerdos posiada obecnie 25% udziałów.
Docelowo sprzedaż przez Internet ma stanowić 30% biznesu Grupy.

Era hipermarketów sie kończy, widać to bardzo dobrze już w Europie
Zachodniej. Nasze sklepy mają format convenience, są to bliskie drogerie, co do
zasady nie w centrach handlowych. Skupiamy się na asortymencie o największej
rotacji
– powiedział Paweł Hordyński, Doradca Zarządu Kerdos Group SA.

Istotnym elementem ekspansji
biznesowej Grupy Kerdos jest również przejęcie sieci Meng w Luksemburgu. W
procesie tym ma uczestniczyć duży inwestor finansowy z Polski, który prawdopodobnie
zainwestuje również na zasadzie mezzanine. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Hygienika/27.03.15_Kerdos_2.jpg

Zamierzamy już do końca półrocza posiadać 50% sieci Meng, aby rozpocząć
jej konsolidację w wynikach Grupy od III kwartału. Spółka ta nie ma żadnego
zadłużenia, posiada ponad 5 mln euro kapitałów własnych. Luksemburg jest przy
tym zupełnie innym rynkiem niż Polska: płaca minimalna to 2,2 tys. euro, a
średnia – 5,5 tys. euro. Menedżerowie w Luksemburgu mają przy tym wiele
ciekawych pomysłów rozwojowych, na których może skorzystać także Dayli

powiedział Prezes Kliniewski.

Zapowiedział podwojenie liczby
sklepów sieci Meng (z obecnych 24), a ta
jedyna sieć drogerii w Luksemburgu mogłaby również wyjść na terytorium Belgii i
Francji.

Duzi operatorzy detaliczni z tych krajów są zainteresowani wspólnymi
projektami. Trwają rozmowy, ale musimy mieć więcej udziałów i sklepów w Meng

– zakomunikował Prezes Kamil Kliniewski.

Dodał, że dotychczas dostawy realizowane były poprzez spółkę-matkę (Hygienika
SA),wykorzystując efekt tarczy podatkowej.

Kiedy przyszedłem do spółki, miała 28 mln zł przychodów i 27 mln zł
tarczy, bez planów wejścia w segment drogerii, bez planów rozwojowych, z
nierentownym zakładem produkcjnym. Sama tarcza była już jednak dla mnie aktywem,
jakie zreszt wykorzystywaliśmy. Po
sprzedaży fabryki w wydzielonej spółce-córce, co już się wydarzyło, w Dayli
przybędzie przypisana marża rzędu 5 mln zł rocznie
– wyjaśnił Prezes
Kliniewski.

Spodziewana poprawa wyników
będzie rezultatem nie tylko wzrostu przychodów i marży, ale również
zmniejszeniem kosztów.

Łącznie w porównaniu z rokiem 2014 widzimy po pierwszych miesiącach
tego roku możliwość zmniejszenia kosztów w Dayli o 12-13 mln zł

powiedział Kamil Kliniewski, Prezes Zarządu Kerdos Group SA.

Wskazał przy tym na znaczne
oszczędności na przykład na sferze logistyki (3,5-4 mln zł rocznie), gdzie
stawka za wynajem magazynu spadła od stycznia o znacznie więcej niż połowę, do
poniżej 2 euro za metr kwadratowy.

Jak Prezes Kliniewski ocenia rok
2014 oraz czego można spodziewać się w rok 2015? O tym w relacji wideo,
dostępnej poniżej.

Do pobrania:

Raport roczny Kerdos Group SA (skonsolidowany) [LINK]