INFORMACJA RYNKOWA

15 maja 2015 r.

Grupa AB kontynuuje dynamiczny wzrost wyników

Wykorzystanie koniunktury rynkowej,
skuteczny hedging walutowy, know-how w zakresie zarabiania za granicą, rozwój
portfolio produktowego w zakresie IT i poza IT to główne powody rekordowych
wyników Grupy AB w I kw. 2015 roku.

Podsumowanie rezultatów finansowych 1Q2015:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

1.692,4

+25,5%

EBITDA

24,4

+30,2%

Zysk netto

13,5

+27,4%

Grupa AB,
największy dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej i jedyny broadline’owy
dystrybutor produktów Apple w Polsce, Czechach i na Słowacji, zanotowała w
okresie styczeń-marzec 2015 roku (trzeci kwartał roku finansowego 2014/2015)
wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rok do roku o 25,5%, do blisko 1,7 mld
zł., wynik EBITDA – o 30,2%, do 20,4 mln zł, a zysk netto – o 25,5%, do 13,5
mln zł. W dziewięciu miesiącach obecnego roku finansowego Grupa AB zanotowała
prawie 5,3 mld zł przychodów (+24% rdr), 83,9 mln zł wyniku EBITDA (+15% rdr)
oraz 54,2 mln zł zysku netto (+21% rdr).

Co więcej, mamy wysokie wskaźniki płynności,
bezpieczne zadłużenie, skutecznie zarządzamy cyklem konwersji gotówki. Pomimo
dynamicznego wzrostu skali działania wygenerowaliśmy dodatnie przepływy
finansowe z działalności operacyjnej. Wypłaciliśmy również w styczniu dywidendę,
a nasza pozycja gotówka jest wciąż silna i sprawia, że wykorzystujemy wszystkie
rynkowe szanse
– komentuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds.
Finansowych w AB SA.

Z najszerszą
ofertą produktową 1,3 tys. światowych marek, 95 tys. indeksów produktowych i aż
ponad 16 tys. stałych partnerów handlowych Grupa AB umacnia się na pozycji
lidera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jesteśmy numerem jeden w regionie Polska
plus Czechy i Słowacja we wszystkich głównych kategoriach rynku IT, stajemy się
również krajowym liderem w branży RTV/AGD oraz zabawek. Wsłuchujemy się w
potrzeby klientów, kreujemy innowacyjne rozwiązania – w tym e-commerce
– i optymalizujemy procesy biznesowe. Stawiamy na zrównoważony, wielokierunkowy
rozwój ze szczególnie mocnym nastawieniem na generowanie wartości dodanej w
dystrybucji, w tym poprzez własne sieci franczyzowe. To Grupa AB wyznacza
kierunki i nowe standardy na rynku
– mówi Andrzej Przybyło,
Prezes Zarządu AB SA.

***

Grupa AB znajduje
się w gronie 10 największych dystrybutorów IT i dostawców rozwiązań e-commerce
w Europie. Jest numerem jeden w Europie Środkowo-Wschodniej.

Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, oferując ponad 95 tys.
produktów, w tym największych światowych producentów nowoczesnych technologii,
do ponad 16 tys. partnerów handlowych. Rozwija sprzedaż AGD/RTV i zabawek,
należąc już do wiodących dystrybutorów w tym zakresie w Polsce.

Grupa AB zarządza własnymi markami TB, Optimus i Triline oraz własnymi
sieciami franczyzowymi Alsen (Polska), Comfor (Czechy i Słowacja), Premio
(Czechy) i Triline (Czechy), a także Optimus (integratorzy – Polska), Kakto
(AGD/RTV – Polska) i Digimax (rozwiązania mobilne i smart home – Czechy i
Słowacja).

W roku finansowym 2013/2014 (zakończył się 30.06.2014) Grupa AB zanotowała
5,8 mld PLN przychodów (+6% rdr), 96,0 mln PLN wyniku EBITDA (+29% rdr) i 57,3
mln PLN zysku netto (+37,5% rdr).

Od 2006 roku AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW. Więcej
informacji na temat Grupy AB można znaleźć pod adresem www.ab.pl.