Zakłady Mięsne Henryk Kania

kontynuują dynamiczny wzrost wyników finansowych

Pierwsze półrocze 2015 roku to kolejny okres
kontynuacji dynamicznego trendu wzrostowego wyników finansowych Zakładów
Mięsnych Henryk Kania. Spółka konsekwentnie realizuje cel podwojenia przychodów
w latach 2015-2018.

Podsumowanie
rezultatów finansowych 1H 2015:

mln PLN

Zmiana rdr

Przychody

465,7

+15,7%

Zysk
operacyjny

28,5

+37,1%

Zysk netto

15,3

+31,8%

Aktywa

555,7

+11,6%

Kapitały
własne

193,7

+8,6%

Przy nierosnącym rynku wędlin w Polsce
potrafimy zwiększać przychody w dwucyfrowym tempie. To efekt wyróżniających się
jakością i smakiem produktów, nowoczesnych zakładów przetwórczych oraz
systematycznie zwiększanej sieci dystrybucji w kraju i za granicą

powiedział Grzegorz Minczanowski, Prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania
SA.

Spółka rozwija
sprzedaż nie tylko w nowoczesnych kanałach sprzedaży, ale również w kanale
tradycyjnym (sklepy typu convenience).

Nie budujemy jednak drogiej sieci przedstawicieli
handlowych, ale korzystamy z dystrybutorów, co jest zdecydowanie bardziej
efektywne. Umowę z największym w kraju podmiotem tego typu, zaopatrującym ponad
15 tys. punktów sprzedaży, podpisaliśmy w lipcu br. To nie jest nasze ostatnie
słowo w tym zakresie
– podkreśliła Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów
Mięsnych Henryk Kania SA.

Zakłady
Mięsne Henryk Kania poszerzają również ofertę. Uznając za klucz efektywności
specjalizację poszczególnych zakładów, spółka będzie korzystała z nowych mocy
produkcyjnych. Chodzi w szczególności o produkty plastrowane oraz parówki.

– W grę wchodzą przejęcia, w tym także poza
granicami kraju –
powiedział
Prezes Grzegorz Minczanowski.

Dodał, iż
spółka realizuje obecnie strategię, mającą na celu podwojenie skali
prowadzonego w 2014 roku biznesu (852 mln zł) do roku 2018.

***

ZM
Henryk Kania z siedzibą w Pszczynie to wiodący producent wyrobów wędliniarskich
oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w 1990 r. w
regionie o XIX–wiecznej tradycji rzemiosła masarskiego, gdzie od lat skupiał
się przemysł mięsny. Spółka realizuje produkcję w zakładach przetwórczych o
zdolnościach produkcyjnych na poziomie 240-260 ton na dobę. Głównymi odbiorcami
jej produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka,
Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro,
Netto oraz Żabka.

Przez
ostatnie ponad 10 lat Henryk Kania, po przejęciu zakładu rzemieślniczego od
swojego ojca, stworzył efektywne przedsiębiorstwo, które bardzo dynamicznie się
rozwija. Zakłady Mięsne Henryk Kania regularnie pracują nad optymalizacją
produkcji, zwiększeniem sprzedaży, rozwojem automatyzacji i robotyzacji
procesów produkcyjnych.

W 2014
r. ZM Henryk Kania zanotowały blisko 852 mln zł przychodów (+41% rok do roku),
natomiast zysk netto miał wartość 31,8 mln zł i był o 108 proc. wyższy rdr.
Spółka zamierza podwoić wartość sprzedaży do roku 2018, istotnie zwiększając
również sprzedaż eksportową.

Od
marca 2012 r akcje ZM Henryk Kania są notowane na rynku regulowanym Giełdy
Papierów Wartościowych w Warszawie.

Więcej
informacji: www.zmkania.pl