Grupa AB: umiemy wykorzystać
potencjał pokolenia Y

Podczas uroczystego zakończenia
cyklu „Zarządzanie po polsku” na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się
debata, do udziału w której został zaproszony przedstawiciel Grupy AB. Grzegorz
Ochędzan, członek zarządu i dyrektor finansowy w AB SA, mówił m.in. o pokoleniu
Y, czyli osobach obecnie w wieku mniej więcej 20-30 lat, wchodzących na rynek
pracy.

– Dostrzegamy wartości, jakie
młode osoby wnoszą do naszej organizacji. Ludzie pokolenia Y z chęcią realizują
zadania w systemie projektowym. Nie chcą być tylko wycinkiem całości, chcą
widzieć efekt końcowy, jaki przynosi dany proces. Są świadomi swoich
kompetencji, nie mają żadnych kompleksów w relacji z partnerami z krajów Europy
Zachodniej czy USA – powiedział Grzegorz Ochędzan.

– W Grupie AB mogą realizować te
oczekiwania m.in. poprzez program Kreatywny Pracownik, gdzie w cyklicznym
konkursie nagradzamy pomysły mające podnieść efektywność organizacji.
Pracownicy mogą spełniać się przy redakcji firmowej gazetki ABout, gdzie to
właśnie sami pracownicy, kształtują treści i tematy. Osoby wrażliwe społecznie
mogą dodatkowo wspiera w ramach uczestnictwa w Szlachetnej Paczce – gdzie AB
uczestniczy nieprzerwanie od kilku lat. Wspieramy naszych pracowników w realizacji
pasji sportowych – sponsorujemy m.in. udział naszych pracowników w biegach czy
zawodach triathlonowych – dodał przedstawiciel Grupy AB.

Przy okazji warto było uzmysłowić
publiczności jak dużym organizmem jest Grupa AB i jaki osiągnęła już sukces.

– Nie wszyscy pewnie wiedzą kim
jesteśmy, ale zapewne gdy kupujecie państwo komputer, drukarkę czy tablet, to jest
duże prawdopodobieństwo, że produkt ten wcześniej znajdował się w centrum
logistycznym AB. Grupa AB to największy dystrybutor sprzętu IT i elektroniki
użytkowej w regionie CEE. Ostatni rok zamknęliśmy obrotami na poziomie prawie 7
mld zł, stale sprzedajemy do ponad 16 tys. aktywnych klientów, a w naszej
ofercie jest ponad 70 tys. różnych produktów – podkreślił Grzegorz Ochędzan.

Zaznaczył również, iż AB zostało
zbudowane przez Prezesa Andrzeja Przybyło od zera, tak jak Asseco Poland przez
Adama Górala czy Impel przez Grzegorza Dzika.

– AB startując w przysłowiowym garażu
zawsze było blisko klientów, wsłuchiwało się w ich potrzeby i reagowało na nie.
To klienci właściwie kreowali rozwój firmy. Tak pozostało do dziś. Młodzi
ludzie, dołączający do zespołu, widzą tę elastyczność i widzą swój
realny udział w działaniach firmy – powiedział przedstawiciel AB podczas
debaty.

Organizatorem cyklu „Zarządzanie
po polsku” był dziennik „Puls Biznesu”, merytorycznego wsparcia udzieliła firma
doradcza BCG, natomiast partnerem była Grupa AB, lider rynku dystrybucji IT w
regionie CEE. Więcej na stronie http://popolsku.pb.pl/ .