Zarząd Kredyt Inkaso S.A. (Emitent) działając na podstawie art. 57 ust. 3 Ustawy o
ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego
systemu obrotu oraz o spółkach publicznych z dnia 29 lipca 2005 r. (t.j. z 2009, Dz.
U. Nr 185, poz. 1439 ze zm.) przekazuje do publicznej wiadomości informacje poufne,
których ujawnienie zostało opóźnione na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia
Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia 2006 r. w sprawie rodzaju informacji, które mogą
naruszyć słuszny interes emitenta, oraz sposobu postępowania emitenta w związku z
opóźnianiem przekazania do publicznej wiadomości informacji poufnych (Dz. U. Nr 67,
poz. 476).
Pierwsza informacja o opóźnieniu wykonania obowiązku informacyjnego została przekazana
do Komisji Nadzoru Finansowego w dniu 25 marca 2015 roku (raport nr 2/2015) i następna
o przedłużeniu opóźnienia w dniu 19 czerwca 2015 roku (raport nr 3/2015).
Informacja o opóźnieniu przekazana KNF w dniu 25 marca 2015 r. brzmiała następująco:
„Zarząd Kredyt Inkaso S.A. („Emitent”), działając na podstawie art. 57 ust. 1 w związku
z art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach
wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach
publicznych, a także § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia
2006 roku w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta,
oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej
wiadomości informacji poufnych („Rozporządzenie”) informuje o opóźnieniu przekazania
do publicznej wiadomości informacji poufnej w sprawie podjęcia przez Zarząd Emitenta
decyzji o rozpoczęciu w dniu 25 marca 2015 r. procesu związanego z prowadzeniem negocjacji.
Podanie w chwili obecnej do publicznej wiadomości tej informacji poufnej, może naruszyć
słuszny interes Emitenta, gdyż mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik wskazanego
wyżej procesu.
W ocenie Emitenta, opóźnienie w przekazaniu powyższej informacji nie spowoduje wprowadzenia
w błąd opinii publicznej. Ponadto Emitent podjął wszelkie niezbędne kroki mające na
celu ochronę informacji poufnej w rozumieniu par. 3 – 6 Rozporządzenia. Emitent zobowiązuje
się przekazać informację, której publikacja została opóźniona do Komisji Nadzoru Finansowego
oraz do publicznej wiadomości najpóźniej do dnia 19 czerwca 2015 r.”
Informacja o opóźnieniu przekazana KNF w dniu 19 czerwca 2015 r. brzmiała następująco:
W dniu 25 marca 2015 r. Zarząd Kredyt Inkaso SA, poinformował KNF raportem bieżącym
nr 2/2015 adresowanym do Kancelarii DIAS, że na podstawie art. 57 ust. 1 w związku
z art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach
wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach
publicznych, a także § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 kwietnia
2006 roku w sprawie rodzaju informacji, które mogą naruszyć słuszny interes emitenta,
oraz sposobu postępowania emitenta w związku z opóźnieniem przekazania do publicznej
wiadomości informacji poufnych opóźnił do dnia 19 czerwca 2015 r. przekazanie do publicznej
wiadomości informacji dotyczących procesu związanego z prowadzeniem negocjacji.
Podanie w chwili obecnej do publicznej wiadomości tej informacji poufnej, może naruszyć
słuszny interes Emitenta, gdyż mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik wskazanego
wyżej procesu.
Biorąc pod uwagę, że:
– w zakładanym pierwotnie terminie w/w proces nie został zakończony,
– wciąż istnieją uwarunkowania, w wyniku których podanie w chwili obecnej informacji
o prowadzonym procesie negocjacji mogłoby negatywnie wpłynąć na przebieg lub wynik
tego procesu Emitent postanowił przedłużyć okres opóźnienia podania do publicznej
wiadomości powyższej informacji do dnia 30 września 2015 r.
Informacja poufna, której przekazanie do publicznej wiadomości zostało w/w raportami
opóźnione jest następująca:
„W dniu 25 marca 2015 r. Zarząd Emitenta podjął decyzję o rozpoczęciu procesu pozyskiwania
strategicznego inwestora dla Emitenta.
W ocenie Zarządu w interesie Emitenta leży zapewnienie Emitentowi stabilnej struktury
własnościowej, będącej wsparciem w jego dalszym rozwoju oraz gwarantującej dostęp
do finansowania na warunkach porównywalnych z warunkami na jakich dostęp do finansowania
mają konkurenci Emitenta. Zarząd Emitenta zamierza przeprowadzić analizę branży ze
szczególnym naciskiem na rynek międzynarodowy oraz rozważy możliwe scenariusze rozwoju
Emitenta z uwzględnieniem możliwości pozyskania inwestora kapitałowego na korzystnych
dla Emitenta i jego akcjonariuszy warunkach. Zarząd Emitenta przewiduje, że proces
pozyskiwania inwestora będzie prowadzony najpóźniej do 19 czerwca 2015 r.
Mając na względzie powyższe Zarząd Emitenta przy udziale profesjonalnych doradców
zamierza zidentyfikować potencjalnych inwestorów zainteresowanych w/w współpracą i
prowadzić negocjacje w celu uzyskania ofert w przedmiocie nabycia akcji Emitenta.
Intencją Zarządu jest zaaprobowanie oferty w oparciu o następujące preferencje: kryterium
ceny za akcje Emitenta oraz kryterium struktury nabycia akcji umożliwiającej zbycie
akcji Emitenta wszystkim dotychczasowym akcjonariuszom na równych warunkach.. W miarę
postępowania procesu Zarząd będzie informował Radę Nadzorczą o poszczególnych krokach
i decyzjach Emitenta.”
Zarząd Emitenta w dniu dzisiejszym powziął decyzję o zakończeniu negocjacji. Jednocześnie
informujemy, iż w wyniku prowadzonego procesu nie doszło do wyłonienia strategicznego
inwestora dla Emitenta.