AB zwiększa udziały w rynku zabawek

Grupa Kapitałowa AB – największy dystrybutor IT w regionie
Europy Środkowo-Wschodniej – od kilku lat z powodzeniem radzi sobie w segmencie
RTV i AGD, a od niedawna coraz mocniej zwiększa swój udział również na rynku
zabawek. Krajowy rynek zabawek jest oceniany na około 2,5 mld zł rocznie, a w
ubiegłym roku wzrósł o 8 proc. i była to najwyższa dynamika w Unii
Europejskiej. Rynek jest mocno rozdrobniony, a duża ilość podmiotów powoduje
nieuchronną konsolidację.

Wejście w dystrybucję zabawek
to konsekwencja wykorzystania naszych kompetencji, które posiadamy zarówno po
stronie obsługi logistycznej, jak i masy krytycznej, przede wszystkim zdolności
finansowania biznesu
– podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną
Newseria Biznes Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy w
Grupie Kapitałowej AB

Paradoksalnie dystrybucja
zabawek od IT niewiele się różni. Ale kluczowe są także kompetencje, które
Rekman zbudował przez ostatnie 20 lat funkcjonowania. Wykorzystując te
doświadczenia, umiejętności i znajomość rynku, chcemy na nim wzrastać. Takie są
nasze plany –
dodał.

Grupa AB od dwóch lat, poprzez markę Rekman, konsekwentnie zwiększa
swoje udziały w rynku zabawek. Według oceny specjalistów, rynek zabawek w
Polsce będzie rósł w tempie jednocyfrowym. Coraz większy udział w sprzedaży
przypada sklepom internetowym (w zeszłym roku było to 25 proc. sprzedaży
zabawek w UE). Powoduje to wzrost roli dystrybutorów w tym segmencie.

Pan Grzegorz Ochędzan zapowiedział, że AB planuje
konsekwentnie zwiększać swój udział w branży zabawek, również poprzez aktywny
udział w konsolidacji rynku.

Więcej na ten temat: [link]