Data: 16 listopada 2015 r.

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie sytuacji Grupy TIM po Q3 2015 oraz
perspektyw na przyszłość; ogłoszenie powołania grupy zakupowej TAK

Po 10 kwartałach TIM już rentowny na
wszystkich poziomach i współtworzy Grupę TAK

Widać już dobitnie, że bardzo śmiała i pionierska zmiana
modelu biznesowego największego giełdowego dystrybutora materiałów
elektrotechnicznych, polegająca na postawieniu na e-commerce i perfekcyjną
logistykę, jest sukcesem. Spółka przetrwała wzmocniona okres zmian, rozwijając
skrzydła.

– Ryanair czy EasyJet potrzebowały 4 lat, aby wyjść na plus.
My jesteśmy taką linią low-cost w dystrybucji elektrotechniki. Wystarczyło nam
jedynie 2,5 roku, aby dokonać tego samego. To duży sukces całego zespołu TIM-u
– powiedział zebranym Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA.

Więcej podstawowych informacji o wynikach finansowych można
przeczytać tutaj [link].

TIM skutecznie steruje asortymentem sprzedaży w kanale
e-commerce, co nie jest możliwe w kanale tradycyjnym./wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/16.11_tim_2.jpg

– Straciliśmy rynek dokładnie tam, gdzie chcieliśmy. To
produkty nisko marżowe lub takie jak 9-metrowe słupy, które trudno byłoby
wysłać na standardowej palecie 1,2m – zakomunikował wprost Prezes Folta.

Podkreślił, iż TIM zamierza mieć najszerszą ofertę produktów
na magazynie w Polsce. Obecnie w ofercie znajduje się 58,4 tys. indeksów, a do
końca roku ma to być 70 tys. Dla porównania, przed rokiem było to 44,3 tys.
indeksów, a 2 lata temu – 14,1 tys. Jednocześnie we wrześniu br. klienci TIM-u
kupili 35,7 tys. różnych produktów.

– Nasza rotacja to tylko 47 dni, co jest dużym osiągnięciem
przy tak rozbudowanej ofercie. Taki wyśrubowany standard będziemy dalej utrzymywać.
Jednocześnie sprawdza się teoria długiego ogona i nie tylko nie zawiązujemy
rezerw na towary nierotujące, ale wręcz rozwiązujemy te zawiązane w przeszłości
– powiedział Prezes Folta.

Elementem koniecznym do prowadzenia efektywnego biznesu
e-commerce jest perfekcyjna logistyka. Jednocześnie przy rosnącej skali
działania, TIM potrzebuje większej powierzchni magazynowej.

– Już rozpoczęła się rozbudowa naszego centrum logistycznego
w podwrocławskich Siechnicach, która ma potrwać 9 miesięcy. Powierzchnia magazynowa
będzie 4 razy większa niż obecnie. We wrześniu i październiku nasz
dotychczasowy magazyn wysłał już w każdym miesiącu ponad 250 tys. linii
zamówień, a w październiku przekroczyliśmy 80 tys. paczek. Rok temu było to
niecałe 60 tys. Tymczasem średniomiesięcznie w 2016 roku prognozujemy 100 tys.
paczek, rok później już 150 tys. – powiedział Maciej Posadzy, Wiceprezes
Zarządu TIM SA.

– Historia jest ważna, przyszłość jest ciekawsza – Prezes
Folta przypomniał zebranym na zakończenie tej części konferencji swoje słowa z
2013 r. /wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/TIM/16.11_tim_3.jpg

Druga część spotkania miała odmienny charakter. Była to
wspólna konferencja spółek A-T, Kaczmarek Electric oraz TIM. Powód? Firmy te
właśnie podpisały porozumienie o powołaniu wspólnej grupy zakupowej. Ma
przynieść wszystkim trzem spółkom

– To największa grupa zakupowa w branży w Polsce, łącznie
razem stanowimy około 20% rynku dystrybucji elektrotechniki. Widzimy wiele
możliwości synergii, poczynając od wspólnych negocjacji warunków zakupu
towarów, jak również optymalizację logistyki, spedycji czy stanu magazynowych.
Co ważne, nasze firmy są liderami w swoich niszach. Jesteśmy komplementarni,
nie walczymy o tych samym klientów, a wspólnie pokrywamy cały rynek –
powiedział Prezes Krzysztof Folta.

Zadowolenia ze strategicznego sojuszu nie ukrywali również
Cezary Kaczmarek (Kaczmarek Electric SA) i Jarmużek (P.H. A-T SA). Wspólnie z
Krzysztofem Foltą (TIM SA) opowiedzieli o każdej z firm, jej pomyśle na rozwój,
genezie podpisanego porozumienia oraz potencjale współpracy, a także o korzyściach,
jakie mogą odnieść dostawcy wspomnianych trzech firm. Chodzi o umowy
długoterminowe, większe wolumeny czy korzystniejsze planowanie produkcji.

Prezentacja z konferencji (wyniki finansowe) [link]

Raport okresowy Q3 2015 Grupy TIM [link]

Film o wynikach po 3Q2015