ZM Henryk Kania: Przed nami kolejny
dobry rok [wywiad]
Na Portalu Spożywczym ukazał się wywiad z Panią Dominiką
Rąbą, Członkiem Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu w Zakładach Mięsnych Henryk
Kania. Rozmowa dotyczy aktualnej sytuacji w spółce i planów na przyszłość. Po
rekordowych wynikach 3Q2015 (więcej -[gt] link)
spółka kontynuuje dynamiczny rozwój. Wnikliwie opracowana gama produktów, w tym
nowości w ofercie, spotkała się z uznaniem klientów. Bardzo ważny jest ciągły
rozwój w nowych kanałach dystrybucyjnych oraz konsekwencja w prowadzeniu
działań marketingowych. Przekłada się to bezpośrednio na wzrost postrzegalności
marki. Z badań wynika, że już co trzecie gospodarstwo domowe kupuje produkty ZM
Henryk Kania.
Spółka podtrzymuje wcześniejsze zapowiedzi o podwojeniu przychodów
ze sprzedaży do 2018 r. w stosunku do roku 2014. Aby to osiągnąć, spółka stara
się mocniej zagospodarować nowe obszary rynku, nawiązywać współpracę z nowymi
kontrahentami, a także zwiększać swoje moce produkcyjne i szeroko rozumianą
promocję w obszarze parówek oraz wędlin paczkowanych.
Zarząd spółki stawia także na rozwój eksportu. Ze szczególną
uwagą rozważane są możliwości zaistnienia na rynkach zachodnich, w tym na rynku
niemieckim. Rozpatrywane są również możliwości wkroczenia na rynki azjatyckie.
Plany na najbliższą przyszłość to praca nad lepszym
wykorzystaniem uzyskiwanych mocy i optymalizacja kosztów. Wkrótce rusza szeroka
promocja wyrobów plastrowanych i parówek. Będzie to element kampanii
wyprzedzającej nadchodzące Święta Wielkanocne i zbliżający się sezon grillowy.
W planach jest wprowadzenie na rynek całej gamy nowych produktów, w szczególności
w zakresie linii Maestro, wędlin plastrowanych, parówek oraz oferty grillowej.
Na zakończenie rozmowy padło pytanie o możliwość
przeprowadzenia akwizycji.
– Tak jak już wspomniałam, analizujemy ciekawe
potencjalne akwizycje w kraju oraz za granicą. Dlatego, zgodnie z
wcześniejszymi deklaracjami, nie wykluczamy podjęcia decyzji o finalizacji
poszczególnych rozmów. Na pewno poinformujemy wtedy o skokowym rozszerzeniu
skali biznesu zarówno inwestorów giełdowych, jak i pracowników czy partnerów
handlowych – odpowiedziała Pani Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów
Mięsnych Henryk Kania.
Cała rozmowa pod adresem -[gt] link