Prezes Górowski: Wkrótce debiut na
głównym parkiecie GPW [wywiad]

W programie „Zoom na giełdę” w telewizji Polsat
wystąpił Piotr Górowski – prezes Gekoplast SA. Spółka z Krupskiego Młyna jest
producentem polipropylenowych płyt komórkowych, znajdujących zastosowanie w
wielu gałęziach przemysłu, m. in. w branży motoryzacyjnej, AGD, farmacji czy
budownictwie. Około 50 proc. produktów trafia na eksport, głównie na rynki
Europy Zachodniej.

Zgodnie z zapowiedziami,Gekoplast realizuje proces
przenoszenia na główny rynek GPW. Spółka jest notowana na rynku alternatywnym
New Connect od lutego 2015 r. Przy okazji debiutu zarząd zapowiadał, że w trakcie
roku – półtora planuje przenosiny na główny parkiet. Obecnie złożony został do
KNF prospekt emisyjny, którego zatwierdzenie powinno nastąpić w najbliższych
kilku tygodniach. To umożliwi niezwłoczny debiut na rynku głównym. Przenosinom
nie będzie towarzyszyła emisja akcji. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej i
potrafi realizować swoje cele inwestycyjne bez pozyskiwania środków od
inwestorów.

Obecnie trwa uruchamianie nowej linii produkcyjnej. Wyroby z
niej jeszcze w tym miesiącu trafią do odbiorców. Pozwoli to na około 30-procentowy
wzrost mocy w zakresie produkcji płyt komórkowych. Warto przy okazji dodać, że
jest to już druga linia uruchomiona w zakładach w Krupskim Młynie na
przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Poprzednia linia produkcyjna ruszyła w marcu
2015 r.

Wyniki finansowe spółki są bardzo dobre. Po trzech
kwartałach 2015 r. zysk netto miał wartość 4,2 mln zł (wzrost o 42 proc. rdr), przy
czym prognoza całoroczna to 6,3 mln zł. Formalnie wyników rocznych jeszcze nie
ma, ale nie widać zagrożeń dla jej realizacji. Ostatnie spadki cen surowców
korzystnie wpływają na wyniki, choć w dłuższej perspektywie model biznesowy
spółki powoduje uniezależnienie zarówno od wahań na rynku cen surowców, jak i
na rynku walut.

Zapytany na zakończenie rozmowy o konkurencję prezes Gekoplastu
odpowiedział:

Patrzymy na Gekoplast z perspektywy europejskiej.
Oczywiście, są na rynku więksi gracze, mocne firmy konkurencyjne, ale nasza
renoma, nasze wyroby, nasze relacje z klientami pozwalają nam skutecznie
konkurować, skutecznie na tym rynku funkcjonować, o czym świadczą nasze wyniki
i nasza obecna silna pozycja rynkowa
.