Rzeczpospolita: Eksporterzy
faworytami IV kwartału

Zbliża się termin publikacji sprawozdań finansowych spółek
giełdowych za IV kwartał 2015 r. „Rzeczpospolita” z pomocą ekspertów
przygotowała zestawienie spółek, które mogą mile zaskoczyć inwestorów wynikami
.

Analitycy faworytów kwartału upatrują wśród eksporterów. Tu
wymienia się Amikę Wronki. Największy krajowy producent AGD ma za sobą udany
rok. Poza raportowaniem bardzo dobrych wyników finansowych spółce udało się w
minionym roku sfinalizować dwie duże akwizycje. Produkty Amiki Wronki są obecne
na ponad 40 światowych rynkach.

Wśród gwiazd sezonu wymienia się również AB. Wrocławski
dystrybutor IT, RTV i AGD oraz zabawek wykorzystuje trwałe przewagi
konkurencyjne, istotnie umacniając się na pozycji numer jeden w regionie CEE.
Wiodącą pozycję i atrakcyjność dla partnerów potwierdzają prestiżowe kontrakty
z Apple i Microsoft. Nowe dystrybucje i potencjał ukończonego centrum
logistycznego w Magnicach to istotne impulsy prowzrostowe w kolejnych kwartałach
i latach.

Dobrze zapowiada się zakończenie roku w Gekoplaście. Największy w Europie
Środkowo-Wschodniej producent płyt komórkowych z polipropylenu sygnalizuje
wykonanie prognozy rocznej, mówiącej o wypracowaniu zysku netto na poziomie 6,3
mln zł.

– W ostatnich dniach
dojechała do nas z Włoch nowa linia produkcyjna, która w najbliższych
tygodniach zostanie uruchomiona, zwiększając moce produkcyjne spółki o 16 proc
.
-mówi Piotr Górowski, prezes Gekoplastu.

Warto dodać, że spółka realizuje projekt przejścia na główny
parkiet GPW. Obecnie złożony został do KNF prospekt emisyjny, którego
zatwierdzenie powinno nastąpić w najbliższych kilku tygodniach. To umożliwi
niezwłoczny debiut na rynku głównym. Przenosinom nie będzie towarzyszyła emisja
akcji. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej i potrafi realizować swoje cele
inwestycyjne bez pozyskiwania dodatkowych środków od inwestorów.

Rekordowy rok mają za sobą również Zakłady Mięsne Henryk
Kania. Zgodnie z zapowiedziami, może to być pierwszy rok w historii spółki,
kiedy przychody przekroczą barierę 1 mld zł. Jednocześnie celem zarządu jest
podwojenie przychodów z 2014 roku w zaledwie 4 lata, co oznaczałoby około 1,7
mld zł sprzedaży już w roku 2018.

Konsekwentnie
realizujemy strategię i dążymy do celu, jakim jest podwojenie skali biznesu w
latach 2015-2018
– deklaruje Grzegorz Minczanowski, prezes Zakładów
Mięsnych Henryk Kania.

Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu
„Rzeczpospolitej” na str. B8 lub na www. www.rp.pl