Data: 1 marca 2016 roku

Miejsce: Warszawa

Temat: Omówienie dokonań biznesowych i wyników finansowych
Grupy AB po IV kw. 2015 roku oraz omówienie perspektyw na kolejne okresy

Grupa AB przekroczyła 7 mld PLN rocznej sprzedaży, wykorzystuje korzystną sytuację na rynku
czeskim

Grupa AB zanotowała w czwartym
kwartale 2015 roku wyśmienite wyniki, przekraczając pierwszy raz w ostatnim
kwartale roku kalendarzowego próg 1 mld zł przychodów oraz mocno rozwijając
zarówno segment enterprise, jak również AGD/RTV oraz zabawek [więcej -[gt]link]. Osiągnięte wyniki były również wyraźnie powyżej
konsensusu analityków giełdowych [link].

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/1.03_AB_2.jpgW trakcie czterech kwartałów roku 2015 przekroczyliśmy 7 mld zł
przychodów, najwyższe w historii były również zyski. Umocniliśmy pozycję numer
jeden w regionie CEE i widzimy możliwości dalszej ekspansji
– powiedział
zebranym Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB SA.

Co ważne, rozwijamy się harmonijnie we wszystkich obszarach
działalności, a dywersyfikacja dotyczy również dostawców – współpracujemy
bowiem z aż 700 vendorami. Wykorzystujemy również możliwości szybkiego wzrostu
biznesu w Czechach i na Słowacji
– dodał Prezes Przybyło.

To właśnie rosnący po 25-30%
rocznie biznes w Czechach i okazje rynkowe w IV kwartale 2015 roku sprawiły, iż
Grupa AB zaraportowała zwiększony stan kapitału pracującego.

Nasze wskaźniki zadłużenia są bezpieczne, a wskaźniki rotacji znajdują
się na dobrych poziomach. Zatowarowanie w Czechach, którego efektem jest
również wyższy poziom zadłużenia odsetkowego na koniec grudnia, były
działaniami świadomymi i zaplanowanymi. Styczeń pokazał już, że nasza czeska
spółka ATC potrafi robić dobre transakcje, poziom zapasów mocno spadł.
Jednocześnie pamiętajmy, że pieniądz w Czechach jest rekordowo tani, mamy
możliwość zadłużania się na zaledwie około 1% rocznie
– podkreślił Grzegorz
Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/AB/1.03_AB_31.jpgDodał, iż na wyniki raportowane
przez AB należy patrzeć również przez pryzmat nowego centrum logistycznego w
Magnicach (trwa proces migracji operacji) – wyniki finansowe oczyszczone ze
zdarzeń o charakterze przejściowym / jednorazowym byłyby jeszcze wyższe. W III
kw. 2015 r. z tego tytułu wyniki zostały obciążone blisko 2 mln zł kosztów, w
minionym kwartale było to około 1 mln zł. Nowy magazyn powinien przejąć
wszystkie operacje w okresie marzec-kwiecień.

– Można zatem spodziewać się
jeszcze około 1,5 mln zł kosztów związanych z migracją do Magnic. Nowe centrum
logistyczne oznacza nowe możliwości biznesowe, w tym obsługę europejskiego rynku
e-commerce. Już teraz obsługujemy sklepy internetowe z 22 krajów – powiedział
Grzegorz Ochędzan.

Przedstawiciele Zarządu AB SA
mówili podczas spotkania również m.in. o wiodącej pozycji Grupy AB w zakresie
obsługi e-commerce, rozwoju ATC, oferowaniu nowej jakości wartości dodanej na
rynku dystrybucji, sukcesach w realizacji kontraktów z Apple, Microsoftem, HP
czy Lenovo, nowych dystrybucjach, nowoczesnym nowym centrum logistycznym w
Magnicach i spodziewanym impulsie wzrostowym, jaki przyniesie rządowy program
„Rodzina 500+”. Wiele przydatnych danych i informacji w tym zakresie znajduje
się w prezentacji z konferencji, do której link znajduje się poniżej.

Linki:

Prezentacja z konferencji -[gt] link

Informacja prasowa -[gt] link

Raport okresowy za Q4 2015 Grupy AB -[gt] link