Gekoplast zyska dzięki wzrostowemu
rynkowi opakowań

Eksperci BZ WBK wskazują, że
rynek opakowań w Polsce może wzrosnąć do 2018 roku nawet o 20%. Polska Izba
Opakowań dodaje, iż przeciętny Polak zużywa rocznie opakowania za 226 euro,
podczas gdy w przypadku przeciętnego konsumenta z Europy Zachodniej, Japonii
czy USA to 300-340 euro. Dysproporcje te będą zanikać, co wraz z rosnącym
polskim PKB, dynamicznie zwiększającym się eksportem tworzyw sztucznych i
produktów z nich (z 5 mld euro w 2010 r. do 8,3 mld euro w 2015 r.) oraz
rosnącą zamożnością społeczeństwa jest biznesową szansą dla producentów
opakowań i półproduktów do ich wytwarzania, jak np. płyty z polipropylenu.

Wiceprezes giełdowego Gekoplastu
Krzysztof Kaczmarczyk szacuje, iż popyt na opakowania z tworzyw sztucznych
wzrośnie w tym roku w Polsce o 4%, a w przyszłym roku – o 5%.

Z perspektywy Gekoplastu
istotna jest dynamika zmian w systemach logistycznych, co przejawia się
zastępowaniem opakowań jednorazowego użytku (np. kartonowych) opakowaniami do
wielokrotnego wykorzystania (tworzywa). Jest to korzystne ekonomicznie dla
użytkowników, jednocześnie wpisuje się w procesy proekologiczne
– powiedział
wiceprezes Gekoplastu.

Według jego szacunków, Gekoplast powinien
zwiększyć sprzedaż opakowań i materiałów do opakowań o 10-20% zarówno w tym,
jak i w przyszłym roku. Spółka zainwestuje też w 2016 roku około 11 mln zł w
moce produkcyjne, związane z produkcją opakowań.

Więcej -[gt] Rynek opakowań w Polsce
powinien mocno rosnąć, Parkiet z 5.07.2016, str. 3; Opakowania napędzane
eksportem, Rzeczpospolita z 5.07.2016, str. B9