Alumetal = wysokie marże

Wortal Finweb analizuje sytuację Alumetalu, czołowego
europejskiego producenta wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych. Zauważono,
iż 1,44 mld zł w dwanaście miesięcy minionego roku to udana sprzedaż, o 16,7
proc. wyższa niż rok wcześniej. Alumetalowi udało się powiększyć wyniki brutto
na sprzedaży, EBITDA, EBIT i netto – tak kwotowo, jak i marżowo (w relacji do
przychodów). Marża na czysto za rok 2015 to 5,4 proc. (rok wcześniej 4,8 proc.).

Analityk finweb.pl zauważa, iż od połowy marca 2015 roku
(szczyty rzędu 63,20 zł) przez ponad rok można było mówić o trendzie spadkowym.
Z drugiej strony, już od połowy grudnia (minima na 40,61 zł) mamy trend
zwyżkowy, który w końcu zwyciężył i generalnie nadal jest aktywny. Obecnie
wskaźnik POS daje sygnał pro-sprzedażowy, ale być może to tylko znak korekty.
Wsparciem mogą być okolice 55 zł czy 53 zł. Warto jednak pamiętać, że Alumetal
to spółka dywidendowa, czego kurs nie odzwierciedla.

Więcej -[gt] link