Ewolucja sektora
dystrybucji IT wspiera AB

Na branżowym portalu crn.pl ukazała się obszerna analiza
sytuacji w branży dystrybucji IT. Redakcja zauważa, że postęp technologiczny
wymusza zmiany na rynku. Początek ostatniej dekady zeszłego stulecia to prosty
model dystrybucji. Decydowała dostępność towaru, cena i szybkość dostawy do
klienta. Istotne zmiany przyniósł początek nowego wieku i upowszechnienie
urządzeń mobilnych (laptopy, telefony komórkowe). Prawdziwe przyspieszenie
obserwujemy jednak na przestrzeni ostatnich lat. Sama sprzedaż sprzętu już nie
wystarcza, aby utrzymać się na rynku. Rozwój segmentu VAD (Value Added
Distributor) jest przyszłością branży, ponieważ pozwala na wyróżnienie swojej
oferty i uczynienie jej bardziej atrakcyjną dla odbiorców. A, co za tym idzie,
pozwala generować dodatkowy zysk.

Badania przeprowadzone w Europie przez brytyjskie wydanie
CRN pokazują, że oczekiwania partnerów i strategie realizowane przez
dystrybutorów są zbieżne. Respondenci wskazują chmurę jako technologię, która
miała największy wpływ na ich biznes w ciągu ostatnich dwóch lat.

– Analitycy przewidują, że
usługi chmury publicznej przyniosą 127mld dol. do 2018r., zaś
wartość usług zarządzanych towarzyszących cloud computingowi osiągnie poziom
256mld dol. –twierdzi
Jon Strausburg, dyrektor ds.
sprzedaży usług cloud dla SMB oraz dystrybucji wMicrosofcie.

Na tym tle doskonale wypada wrocławskie AB. Największy w
Polsce i regionie CEE dystrybutor IT i elektroniki użytkowej, wykorzystując
swoją wiedzę, doświadczenie oraz zasoby konsekwentnie rozwija segment VAD oraz
jest regionalnym partnerem Microsoftu w zakresie rozwiązań chmurowych. Warto
zauważyć również działające w trzech lokalizacjach Centrum Kompetencyjne AB SA,
prowadzące m. in. szkolenia i webinaria dla partnerów biznesowych. Sprzedaż w
segmencie VAD pozwala generować wyższe marże, ponieważ umożliwia realizację
zaawansowanych projektów. Doświadczony zespół inżynierów i specjalistów
zapewnia doradztwo techniczne i know how.

Wydaje się, że dystrybutorzy, którzy potrafią odnaleźć się w
nowych warunkach, mogą spać spokojnie. Z raportu Global Technology Distribution
Council (GTDC) wynika, że 62 proc. producentów oczekuje, iż w nadchodzącym roku
sprzedaż pośrednia będzie rosła szybciej niż bezpośrednia. Problemem rodzimych
dystrybutorów jest jednak wyhamowanie sektora publicznego. Tylko że wicepremier
Mateusz Morawiecki zapowiada, iż w najbliższym czasie nastąpi wzrost wartości
ponoszonych wydatków na rozwój gospodarki elektronicznej. Należy mieć nadzieję,
że beneficjentami tego wsparcia będą najlepsi dystrybutorzy z sektora IT.

Więcej: www.crn.pl