Grupa AB gwiazdą konferencji
WallStreet
Grupa AB, największy w Polsce i regionie CEE dystrybutor IT,
wzięła udział w największej liczbie wydarzeń ze wszystkich spółek podczas konferencji
WallStreet, największego spotkania inwestorów indywidualnych, organizowanego co
roku przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. W 21. edycji WallStreet,
która odbyła się w dniach 2-4 czerwca w Karpaczu, przedstawiciele Grupy AB
wzięli udział w panelach dyskusyjnych, przeprowadzili prezentację spółki i wielokrotnie
bezpośrednio spotykali się z inwestorami.
CFO Grupy AB, Grzegorz Ochędzan, w towarzystwie
przedstawicieli zarządów spółek z WIG20 – PZU, Tauronu i Azotów – był gościem
prestiżowego panelu „Lokomotywy giełdy”. Zaznaczył na nim m.in., że nie tylko
spółki kontrolowane przez Skarb Państwa, ale również spółki prywatne nie
powinny wypłacać dywidendy, jeśli mają możliwości atrakcyjnego ulokowania
nadwyżek finansowych w działania rozwojowe. Jednocześnie podkreślił sprzyjające
otoczenie makro dla Grupy AB oraz długoterminową filozofię prowadzenia biznesu
przez Grupę AB. Na pytanie o kurs akcji AB na koniec roku przedstawiciel spółki
odpowiedział, kierując uwagę na ostatnie rekomendacje biur maklerskich, które
mówią o ponad 50 zł na akcję, czyli nawet 50% powyżej obecnego kursu.
„Inwestowanie w wartość” – to z kolei motyw przewodni
kolejnego panelu dyskusyjnego, w jakim wraz z Piotrem Krupą, prezesem
giełdowego Kruka, wziął udział pan Grzegorz Ochędzan.
– Grupa AB od czasu swojego debiutu zwiększyła przychody
8-krotnie, do ponad 8 mld PLN, zysk netto 11-krotnie, a kapitały własne jeszcze
mocniej, bo 13-krotnie, co jest kluczowe dla biznesu dystrybucyjnego. Kurs
akcji również wyraźnie wzrósł. Mamy potencjał, aby dalej dynamicznie rosnąć –
podkreślił CFO Grupy AB.
Z kolei podczas panelu dyskusyjnego nt. e-commerce jednym z
ciekawych wątków była jakość obsługi w tym kanale i możliwości logistyczne.
– Grupa AB obsługuje już e-sklepy w 36 krajach. Mamy
najsilniejsze w branży finanse i najefektywniejszą logistykę oraz wiodące
rozwiązania IT. Uruchomione w 2016 r. nowoczesne, zautomatyzowane centrum
logistyczne w Magnicach pod Wrocławiem, którego koszt to blisko 130 mln zł, sprawia,
że Grupa AB korzysta na trwającej rewolucji w handlu i mocnym rozwoju
e-commerce, oferując pełne spektrum usług, jak np. dropshipping – powiedział
Grzegorz Ochędzan.
Przedstawiciele Grupy AB mieli również bezpośredni kontakt z
inwestorami giełdowymi podczas Targów „Twoje inwestycje”, gdzie stoisko Grupy
AB było tłumnie odwiedzane. Duże zainteresowanie wzbudziła również prezentacja
Grupy AB, podczas której omówione zostały różne aspekty jej działalności, w tym
obszar sprzedaży.
– Sprzedaż Grupy AB jest zdywersyfikowana, jesteśmy też
partnerem pierwszego wyboru. Będąc liderem rynku IT, w oparciu o know-how i
możliwości finansowego oraz logistyczne, staliśmy się w 4 lata wiodącym
podmiotem w zakresie dystrybucji AGD/RTV i zabawek w Polsce. Co więcej,
zarządzamy największą siecią franczyzową w regionie. W Polsce są to punkty
informatycznego Alsena, Kakto z zakresu RTV/AGD, integratorski Optimus i
zabawkarska Wyspa Szkrabów. W ostatnim czasie z dużym sukcesem wprowadziliśmy w
Czechach nowy koncept w formule shop-in-shop w postaci Xplay z zakresu
asortymentu dla graczy – powiedziała Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży AB
SA.
Więcej o konferencji WallStreet można dowiedzieć tutaj,
a o Grupie AB na stronie spółki (link) i agencji IR P[&]L (link).