Silniki
benzynowe ewolucyjnie zastępują wysokoprężne

Jak zauważa „Parkiet”, rynek aluminiowych stopów odlewniczych odczuwa
„dieselgate”. W II kwartale doszło do szczególnie dużych zawirowań, gdyż
jeden z producentów zapowiedział zawieszenie produkcji aut z silnikiem diesla.
To spowodowało wyprzedaż metalu w formie gąsek i załamanie cen.

Tu zadziałała psychologia. Zapewne będziemy mieć do czynienia z odwrotem
od silników Diesla, ale przecież nie stanie się to natychmiast. Naszym zdaniem
będzie to rekompensowane wzrostem sprzedaży aut benzynowych, ewentualnie
hybrydowych. Auta elektryczne to wciąż pieśń przyszłości, patrząc np. na
zasięg, liczbę stacji ładowania czy czas ładowania. Co więcej, prognozowany
jest wzrost udziału komponentów z aluminium w autach
– powiedział Szymon
Adamczyk, prezes Alumetalu, największego producenta wtórnych aluminiowych
stopów odlewniczych w regionie CEE.

Jeśli chodzi o naszych kontrahentów, popyt na metal jest stabilny i nie
widać złych tendencji
– podkreślił prezes Adamczyk, cytowany przez „Parkiet”

Zaznaczył przy tym, że w 2016 r. w Europie spadła o 2% produkcja aut z
silnikami diesla, a o 2% wzrosła produkcja aut z silnikami benzynowymi, w
całości zapełniając lukę po silnikach wysokoprężnych.

Więcej: „Parkiet” z dn. 23.08.2017 s. 6, www.parkiet.com