Prezes Folta: dynamizujemy
sprzedaż, aby wykorzystać potencjał logistyczny

W dzisiejszym wydaniu Gazety Giełdy „Parkiet” ukazał się
obszerny wywiad z Krzysztofem Foltą – założycielem, głównym udziałowcem i
prezesem TIM SA. W rozmowie z red. Barbarą Oksińską prezes Folta przybliża
aktualną sytuację w branży budowlano-montażowej. Zwraca uwagę na fakt, że
dzięki nowemu modelowi biznesu TIM-u możliwe jest zapełnianie luk związanych ze
spadkiem sprzedaży niektórych produktów innymi, i to często takimi, na których
generowane są wyższe marże. To, co szczególnie wyróżnia TIM na tle branży, to
szerokość oferty asortymentowej – 77 tys. produktów dostępnych na magazynie.

Kolejny wątek rozmowy to uruchomiona w połowie ubiegłego
roku spółka logistyczna 3LP, świadcząca usługi logistyczne dla branży
e-commerce. Pierwsze zyski na poziomie EBITDA mają pojawić się jeszcze w tym
roku, a w przyszłym roku spółka ma osiągnąć zysk operacyjny.

Zapytany o plany ekspansji poza granice naszego kraju prezes
Folta podkreślił, że widzi w dalszym ciągu ogromny potencjał na rodzimym rynku.
Za kilka lat, gdy polski rynek okaże się zbyt ciasny, wyjście ze sprzedażą za
granicę będzie nieuniknione. Jednak obecnie kluczowe jest umacnianie wiodącej
pozycji w Polsce.

My nie bijemy się z konkurencją. Kluczowa w
biznesie jest umiejętność dopasowania ceny do sytuacji rynkowej i to robimy.
Jeśli rynek jest spadający, to obniżanie marży nie spowoduje wzrostu przychodów
na tyle, żeby pokryć stratę wolumenu sprzedaży. Natomiast gdy sytuacja na rynku
jest rozwojowa, a taką teraz widzimy, to obniżanie cen ma sens. Musimy utrzymać
wzrost sprzedaży, by wykorzystać nasz potencjał logistyczny
– powiedział
Krzysztof Folta, prezes TIM SA.

Więcej: PARKIET (2017-10-07 Str. 4)lub www.parkiet.com