Data: 15 maja 2018 roku
Miejsce: Warszawa
Temat: Omówienie sytuacji biznesowej i finansowej Grupy AB
po Q1 2018 oraz perspektyw na kolejne okresy
Grupa AB może wykorzystać niską
wycenę na buy-back
Grupa AB ma za sobą udany
kwartał, a okres ten przyniósł jednocześnie liczne wyzwania. Patrząc na
otoczenie, można było dostrzec chociażby spadek sprzedaży produktów budżetowych
i presję cenową szczególnie w segmencie retail, jak również ciągle rosnące segmenty
notebooków premium i artykułów dla graczy.
– Odpowiedzią AB była rezygnacja z niskomarżowych transakcji,
przewidywanie trendów i zarządzanie stanami magazynowymi, kompleksowa oferta
produktów z segmentu premium i gaming, rozwijane specjalistyczne sieci
franczyzowe i największa baza partnerów biznesowych – klientów w regionie –
podkreślił Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu AB SA.
W rezultacie po pierwszym
kwartale 2018 roku Grupa AB może pochwalić się solidnymi wynikami finansowymi (ponad
10 mln PLN zysku netto i prawie 22 mln PLN EBITDA przy 1,8 mld PLN sprzedaży) oraz
zdrowym, silnym bilansem – więcej tutaj.
– W kwietniu Harvard Business Review zatytułował artykuł o nas jako
„Lider nie ogląda się na konkurencję”. I tak jest. Działamy długoterminowo,
robimy swoje. I wiemy – również z doświadczenia – że z okresów wzmożonej walki
konkurencyjnej silni wychodzą jeszcze silniejsi – powiedział Prezes
Przybyło, omawiając zwięźle znaczenie dla AB słów strategia, stabilność,
bezpieczeństwo i dywersyfikacja.
Kwestie finansowe omówił podczas
prezentacji CFO Grzegorz Ochędzan, a przedstawiciele Zarządu AB SA opowiedzieli
również zebranym o rozwoju poszczególnych obszarów działalności biznesowej
Grupy AB, w tym o strategicznie rozwijanych projektach jak RTV/AGD, cloud,
gaming, e-commerce czy sieć franczyzowa.
Uczestnicy konferencji zadawali
liczne pytania, a najwięcej zainteresowania wzbudziła kwestia niskiej wyceny
rynkowej AB (370 mln PLN, co oznacza C/Z 6, C/WK 0,5) i możliwości
wykorzystania jej na przeprowadzenie skupu akcji własnych, a także alternatywne
oczekiwania akcjonariuszy co do dywidendy.
– Sytuacja na rynku jeszcze się nie uspokoiła. Musimy więc wyważyć dalsze
akumulowanie kapitałów wobec dzielenia się zyskami z akcjonariuszami, do
których sam się przecież zaliczam. Na tego rodzaju wiążące dyskusje będzie czas
po zamknięciu w lipcu roku finansowego, przed rocznym walnym zgromadzeniem,
jakie zapewne odbędzie się w listopadzie-grudniu. Ogólnie jednak widzimy
obecnie przestrzeń do zastanowienia się nad dywidendą czy buy-backiem. Zgadzamy
się też ze zdaniem, że kurs akcji AB
zdecydowanie odbiega in minus od realnej wartości spółki – powiedział
Prezes Andrzej Przybyło.
Linki:
Informacja prasowa po
I kw. 2018 r. – link
Prezentacja z
konferencji – link
Raport okresowy Grupy
AB za trzy kwartały roku finansowego 2017/2018 – link