TIM stawia na spółkę
logistyczną 3LP
TIM ma za sobą rekordowy rok. Obroty w 2017 roku
przekroczyły 719 mln zł, a w pierwszych pięciu miesiącach br. obroty grupy
sięgnęły już 293,1 mln zł. W rozmowie z red. Barbarą Oksińską prezes Krzysztof
Folta opowiada o przyczynach dobrej kondycji zarządzanej przez siebie spółki i
o korzystnych perspektywach na przyszłość. Sukces zmiany modelu biznesowego na
hybrydowy, oparty na e-commerce, utworzenie magazynu centralnego, uruchomienie
sklepu internetowego dają wymierne efekty finansowe. Plany na najbliższy okres
to wprowadzenie elektronicznej wymiany informacji z dostawcami i usprawnienie
łańcucha dostaw. Chodzi o pełne wykorzystanie potencjału stworzonego w
ostatnich latach.
Duże nadzieje prezes Folta wiąże ze spółką logistyczną 3LP.
Spółka już teraz jest rentowna na wszystkich poziomach. W I kwartale
wypracowała 32-procentowy wzrost przychodów w porównaniu z analogicznych
okresem ubiegłego roku. Obecnie 24 proc. przychodów z usług logistycznych
generuje z rynku zewnętrznego, ale plany zakładają zwiększenie tego udziału do
30 proc. jeszcze w tym roku. Pomimo tego, że obecnie 3LP nie wykorzystuje w
pełni swojego potencjału, podjęta została decyzja o rozbudowie magazynu, która
zwiększy obecną powierzchnię o 10,5 tys. mkw. Widać bowiem możliwości szybkiego
zapełnienia powiększonych mocy logistycznych. Zasady tej operacji będą
identyczne jak przy ostatniej rozbudowie o 30 tys. mkw. – to deweloper wybuduje
nową halę magazynową i wynajmie obiekt.
Na zakończenie rozmowy prezes Folta pokusił się o ocenę
kondycji sektora budowlanego. Dane GUS-u mówią o wzrostach w produkcji
budowlano-montażowej, jednak pewne symptomy pozwalają spodziewać się załamania
tej tendencji. Według prezesa TIM-u kryzys może rozpocząć się już w 2019 roku,
kiedy zakończą się w Polsce duże projekty inwestycyjne. I na taką ewentualność
przygotowuje zarządzaną przez siebie spółkę.
– Operacyjnie i finansowo jak najbardziej
jesteśmy przygotowani. Nasz pomysł na dalszy rozwój jest wciąż taki sam –
ciągłe poszerzanie oferty produktów, pozyskiwanie nowych dostawców i nowych
klientów, a także stała praca nad poprawą rentowności. Dzięki sklepowi
internetowemu mamy największą ofertę na rynku i tak ją kształtujemy, by osiągać
jak najwyższe marże i w jak największym stopniu oderwać się od branży
budowlanej. Aktualnie w stałej ofercie magazynowej mamy ponad 74 tys.
produktów, a dzięki kanałowi e-commerce każdego dnia odnotowujemy taką liczbę
klientów, której nie bylibyśmy w stanie obsłużyć, prowadząc tradycyjne
hurtownie. To ogromna wartość, której nasi konkurenci wciąż jeszcze nie mają
– zakończył rozmowę Krzysztof Folta.
Więcej : PARKIET (2018-06-28 Str. 6)lub http://www.parkiet.com