Grupa TIM – Wzrost sprzedaży i rentowności logistyki
Grupa TIM to
dynamicznie rozwijający się lider (ok. 7% udział) dystrybucji artykułów
elektrotechnicznych w Polsce o zasięgu ogólnokrajowym. Spółka w 2013 roku jako
jedna z pierwszych zdecydowanie postawiła na sprzedaż za pośrednictwem kanału
internetowego, a obecnie udział obrotów w tym kanale sięga 70%. W 2018 roku TIM powinien również zebrać pierwsze owoce z
rozpoczętej w 2016 roku działalności outsourcingu usług logistycznych dla
sektora e-commerce. Według naszych szacunków działalność ta (spółka 3LP) w 2018
roku zanotuje wzrost EBITDA do około 8,3 mln PLN z 2,6 mln PLN w 2017 roku, a
do 2020 roku EBITDA segmentu wzrośnie do 12,6 mln PLN. Dodatkowo w 1Q’18 TIM zanotował wyraźny wzrost rentowności prowadzonej
działalności z handlu wyrobami elektrotechnicznymi, co wynikała m.in.: ze
wzrostu sprzedaży (lewar operacyjny), rezygnacji z finansowania zwrotów od
klientów oraz spadku błędów popełnianych przy pakowaniu (wideorejestracja
procesu). Według naszych prognoz Grupa TIM w kolejnych kwartałach utrzyma
zapoczątkowany w 1Q’18 wzrostowy trend wyników finansowych. Oczekujemy, że w
całym roku przychody ze sprzedaży Grupy wzrosną do 813 mln PLN (+13% r/r),
EBITDA do 24,9 mln PLN (+243% r/r), a wynik netto do 11,9 mln PLN (vs. -3,8 mln
PLN w 2017 roku). Grupa TIM przy zakładanej
dynamice poprawy wyników notowana jest obecnie z wyraźnym dyskontem na
wskaźnikach P/E i EV/EBITDA do dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych.
Naszym zdaniem szansą na wzrost wyceny jest zwiększenie wyników generowanych
przez 3LP, gdyż spółki oferujące usługi logistyczne są wyraźnie bardziej
premiowane przez rynek (wskaźniki P/E i EV/EBITDA implikują wycenę TIM na
poziomie 11,0-11,3 PLN/akcja).
Więcej: link