Amica pozostaje
zainteresowana marką Fagor
Po zawarciu przez grupę
Amica 20 grudnia 2018 roku porozumienia ustalającego wstępne ramowe warunki
transakcji nabycia praw do marki Fagor negocjacje w tej sprawie wkroczyły w fazę wypracowania ostatecznych,
satysfakcjonujących obie strony warunków współpracy.
– Kontynuujemy rozmowy o możliwościach
używania marki Fagor przez grupę Amica, a ich finalizacja – jeśli nastąpi –
powinna mieć miejsce w najbliższych tygodniach – mówi Piotr Skubel, prezes Amica Handel i
Marketing i wiceprezes Grupy Amica.
Rynek hiszpański, na
którym marka Fagor ma istotny potencjał sprzedażowy, jest jednym z obszarów
ekspansji geograficznej grupy Amica i wpisuje się w realizację długookresowej
strategii rozwoju największego polskiego producenta AGD.
***
O Grupie Kapitałowej Amica
Amica to największy polski producent sprzętu
gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego
i małego AGD, wyróżniających się jakością, wyglądem i innowacyjnością.
Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych
przychodów dzięki sprzedaży na blisko 60 rynkach zagranicznych. Strategia
HIT2023 zakłada osiągnięcie ponad 1 mld EUR przychodów ze sprzedaży i
wygenerowanie 9% marży EBITDA w roku 2023.
Amica jest laureatem wielu prestiżowych
nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród
portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa
i CDA. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany w marcu 2016 r. tytułem
Prezesa Roku w ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.