Ponad
191 mln zł szacowanych obrotów TIM SA w I kw. 2019 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że pod
względem przychodów ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio
ze sprzedażą wynika, że za nami najlepszy marzec i najlepsze pierwsze trzy
miesiące roku w historii TIM-u. Obroty w marcu wyniosły 69,7 mln zł (+7,4%
r/r), zaś w okresie styczeń-marzec 2019 r. przekroczyły 191,1 mln zł (+8,1%
r/r).

Szacowana
dynamika wzrostu w kanale e-commerce była jeszcze wyższa: +13% r/r w marcu 2019
r. (48,06 mln zł) i +10,6% r/r w całym I kwartale 2019 r. (137,04 mln zł).

– Miesiące
zimowe w czasach sprzed zmiany naszego modelu biznesowego były czasem zastoju,
przeczekania. Tymczasem marzec 2019 r. był pod względem obrotów trzecim
najlepszym miesiącem w historii TIM-u. Pory roku nie stanowią więc dla nas
większego ograniczenia, a na kalendarz patrzymy głównie przez pryzmat dni
roboczych w danym miesiącu, gdyż to rzeczywiście przekłada się na wysokość
obrotów
– komentuje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Coraz rzadziej
spoglądamy w przeszłość, w czasy sprzed uruchomienia TIM.pl. Historia jest
ważna, przyszłość jest ciekawsza. A my wiemy, w którym kierunku chcemy się
rozwijać, by bić kolejne rekordy
– zapewnia Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika „Elektrosystemy”,

nr 11/2018). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur

i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej
wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami

e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. 71% obrotów spółki (tj.
534 z 753 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami

w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.