Ponad
380 mln zł – najlepsze I półrocze w historii TIM SA

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody
TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły w I półroczu 2019 r. niemal 380,1 mln zł i były o 6,4% wyższe
od obrotów w analogicznym okresie 2018 r. Udział kanału e-commerce w przychodach
TIM-u ze sprzedaży wyniósł 70,1%, a sama sprzedaż online przyniosła w
pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. prawie 266,3 mln zł (+4,6% rdr.).

Szacowane obroty w czerwcu 2019 r. wyniosły 65,8 mln
zł, tj. o 3% więcej niż rok wcześniej. Przychody z kanału e-commerce osiągnęły
poziom 40,4 mln zł (-12,2% rdr.).

– Za
nami rekordowe pierwsze półrocze. To powód do dużej satysfakcji i podziękowań –
dla naszych klientów i pracowników. Zaufanie tych pierwszych w połączeniu ze
znakomitą pracą i kompetencjami tych drugich daje efekty w postaci kolejnych
rekordów TIM-u
– zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

W
pięciu miesiącach obroty TIM-u przekroczyły – częstokroć znacznie – granicę 60
milionów złotych. Wyjątek stanowił luty – najkrótszy miesiąc, z najmniejszą
liczbą dni roboczych.

– To
samo odczuliśmy w czerwcu. Co prawda ogół przychodów przekroczył 60 milionów
złotych, przy dodatniej dynamice, ale już w kanale e-commerce zanotowaliśmy
spadek. Za sprawą długiego weekendu związanego ze świętem Bożego Ciała czerwiec
2019 roku miał de facto dwa dni robocze mniej niż rok temu, gdy Boże Ciało
przypadło w końcówce maja. W ciągu tych dwóch dni sprzedaż online przyniosłaby
około sześciu milionów złotych, których zabrakło, by móc być w pełni
zadowolonym z wyników czerwca 2019 roku
– wyjaśnia Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”,

nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur

i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej
wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami

e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami

w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.