Lipiec
2019 r. drugim najlepszym miesiącem w historii TIM-u

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody
TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły w lipcu 2019 r. ponad 72,1 mln zł (+8,4% rdr.). Tym samym
lipiec 2019 r. był drugim pod względem wysokości obrotów najlepszym miesiącem w
całej, niemal 32-letniej historii TIM-u, ustępując jedynie październikowi 2018
r. (73,7 mln zł).

To pierwszy miesiąc 2019 roku, w którym szacowane
przychody ze sprzedaży przekroczyły 70 mln zł, zaś w kanale e-commerce – 50 mln
zł (51,5 mln zł, +9,2% rdr.).

Siódmy
miesiąc 2019 r. i ponad siedemdziesiąt milionów złotych obrotów. Oczekiwanie,
że w każdym kolejnym miesiącu wysokość przychodów będzie rosnąć o kolejne dziesięć
milionów, byłoby z pewnością zbyt dużym optymizmem, choć z pewnością dopiero
się rozpędzamy
– mówi Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.
Pragnę zwrócić uwagę, że drugi w historii poziom miesięcznych obrotów
osiągnęliśmy w środku lata, a więc na samym początku okresu największego popytu
na produkty elektrotechniczne, związanego z największym natężeniem prac
budowlanych. Ten czas przypada na trzeci i czwarty kwartał roku. Robimy zatem
wszystko, by najlepsze było dopiero przed nami
– dodaje Piotr Nosal.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej największa
taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.