Ponad
0,5 mld zł obrotów TIM SA po ośmiu miesiącach 2019 r.
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody
TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły w sierpniu 2019 r. ponad 63,5 mln zł (-1,3% rdr.). W efekcie
po ośmiu miesiącach bieżącego roku szacowane obroty spółki znacznie
przekroczyły 0,5 mld zł (515,7 mln zł, +5,7% rdr.), podczas gdy w 2018 r.
nastąpiło to miesiąc później.
Szacowane przychody z kanału e-commerce były w
sierpniu 2019 r. zbliżone do osiągniętych w analogicznym okresie 2018 r. i
wyniosły 44,4 mln zł (-2,4% rdr.). Po ośmiu miesiącach 2019 r. obroty ze
sprzedaży online były wyższe o 4,3% od osiągniętych w okresie styczeń-sierpień
2018 r. i wyniosły 362,2 mln zł.
– Jeden dzień roboczy mniej niż rok wcześniej w
połączeniu z długiem weekendem w połowie miesiąca sprawiły, że sierpień 2019 r.
de facto przypomina pod względem obrotów analogiczny okres minionego roku. Z
kalendarzem trudno wygrać, co nie znaczy, że po ośmiu miesiącach tego roku nie
mam powodów do satysfakcji – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Nasze
skumulowane obroty już po sierpniu znacznie przekroczyły pół miliarda złotych. To
najwcześniej w całej historii TIM-u. Pomyśleć, że zaledwie cztery lata, w 2015
roku, cieszyliśmy się, że ten próg osiągnęły nasze całoroczne przychody ze
sprzedaży, które wyniosły wówczas 535,3 mln zł (wobec 496,6 mln zł po 2014 r.).
To najlepiej pokazuje, jak wielką drogę przeszliśmy w ostatnim czasie. Przed
nami najintensywniejsze miesiące w branży elektrotechnicznej, co napawa mnie
dodatkowym optymizmem – dodaje Krzysztof Folta.
***
TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów spółki
(tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.