Przejęcie Fagora to następny etap ekspansji Amiki, możliwe
kolejne akwizycje

Zabiegi Grupy Amica o
możliwość korzystania z marki Fagor, zainicjowane w 2017 r., zakończyły się
sukcesem we wrześniu bieżącego roku. Wielkopolski producent AGD, na mocy umowy
licencyjnej, nabył prawa do korzystania z tej niezwykle mocno znanej w
Hiszpanii marki przez najbliższe 30 lat. Amica zamierza pod własną marką
działać w segmencie ekonomicznym, natomiast Fagor będzie lokowany w wyżej
pozycjonowanych obszarach rynku.

Strategia Grupy Amica zakłada poprawę wyników sprzedaży
także poza Półwyspem Iberyjskim, przede wszystkim we Francji i Wielkiej
Brytanii, jak również mocniejsze zaakcentowanie swojej obecności w krajach
Beneluksu i we Włoszech. Innym celem strategii HIT23 jest zwiększenie mocy
produkcyjnych zakładu we Wronkach, z obecnych 6,5 tys. sztuk dużego AGD do
poziomu około 8 tys. sztuk dziennie najpóźniej w roku 2023. Zarząd nie wyklucza
kolejnych akwizycji, a następna może nastąpić w trakcie najbliższych dwóch lat.

Więcej: Puls Biznesu nr. 197 z dn. 15.10.2019 str.6 lub: https://www.pb.pl/