80
milionów – po raz pierwszy!

Październik
2019 r. to pierwszy miesiąc w liczącej już niemal 32 lata historii TIM SA, gdy szacowane
przychody spółki ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze
sprzedażą towarów wyniosły ponad 80 mln zł (80,4 mln zł, +9,0% rdr.).

Szacowane
przychody z kanału e-commerce osiągnęły w październiku również rekordowy poziom
niemal 57 mln zł (56,9 mln zł, +7,4% rdr.). Po 10 miesiącach 2019 r. obroty
TIM-u są wyższe o 40 mln zł od poziomu z analogicznego okresu ubiegłego roku i
wynoszą prawie 668,4 mln zł (+6,4% rdr.).

– Październik
to zawsze środek najintensywniejszego okresu w branży elektrotechnicznej, na dodatek
z bardzo dużą liczbą dni roboczych. Z jednej strony mogliśmy zatem spodziewać
się kolejnego rekordu właśnie teraz, z drugiej – przekroczenie 80 milionów do
końca nie było pewne
– mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – To dla
nas historyczna chwila. Stoi za nią już ponad sześć lat najnowszej historii
TIM-u, w której związaliśmy się z kanałem e-commerce. Historii naprawdę
intensywnej pracy całego naszego zespołu oraz zaufania rosnącego grona
klientów. Gorąco za to dziękuję. Historia jest ważna, jednak to przyszłość jest
ciekawsza. Wierzę, że tak jest i w przypadku TIM-u, który jeszcze wiele razy
zaskoczy rynek
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów
spółki (tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.