E-commerce w TIM-ie rośnie
bez względu na kalendarz

Szacowane
przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze
sprzedażą towarów wyniosły po 11 miesiącach 2019 r. 738,9 mln zł wobec 699,2
mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Obroty w listopadzie 2019 r. osiągnęły
ponad 70,5 mln zł (-1,0% rdr.), z czego ponad 73% wygenerował kanał e-commerce.
Przychody ze sprzedaży online po 11 miesiącach 2019 r. przekroczyły już 0,5 mld
zł (519,2 mln zł vs 495,3 mln zł w analogicznym okresie 2018 r.).

Szacowane
przychody z e-commerce wzrosły w listopadzie 2019 r. o 4,5% w porównaniu z
listopadem 2018 r. i wyniosły 51,6 mln zł.


Listopad 2019 r. przyniósł dwa wydłużone weekendy, co sprawiło, że ogół obrotów
jest zbliżony do osiągniętych rok wcześniej. Niezbyt korzystny kalendarz
przełożył się jednak przede wszystkim na transakcje realizowane w sposób
tradycyjny, offline. Kanał e-commerce utrzymał bowiem trend wzrostowy,
przekraczając znacznie granicę pół miliarda zł, którą rok temu osiągnęliśmy
dopiero po zakończeniu roku
– zauważa Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. –
To kolejne potwierdzenie, że nasz model sprzedaży, z dominującym udziałem sprzedaży
online, zwiększa odporność TIM-u nie tylko na zmiany rynkowej koniunktury, ale
i układ kalendarza.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2018 r. niemal 71% obrotów spółki
(tj. 532,8 z 751,5 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.