Ponadprzeciętne
wzrosty sprzedaży w maju

Ze wstępnych szacunków
wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych
bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w maju 2020 r. ponad 76 mln zł. Były
tym samym wyższe o 21,8% w porównaniu z majem 2019 r.
Po pięciu miesiącach 2020 r. szacowane obroty TIM SA
przekroczyły 358,8 mln zł, a przychody ze sprzedaży w kanale e-commerce 255,1
mln zł. To wzrost odpowiednio o 14,2% i 12,9% w stosunku do analogicznego
okresu roku 2019.


Dwucyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży staje się naszym standardem w tym roku,
jednak jej poziom zanotowany w maju jest naprawdę imponujący. Rośliśmy i rośniemy
niezależnie od tego, w jakim momencie pandemii znajduje się gospodarka – czy głębokiego
lockdownu, czy odmrażania kolejnych sektorów – zauważa Krzysztof Folta, prezes
Zarządu TIM SA. – Oczywiście nasze wzrosty wspiera kanał e-commerce. Samo
wdrożenie sprzedaży online nie jest receptą na przejście obronną ręka okresu
pandemii – w przeciwnym razie bylibyśmy teraz świadkami wielu spektakularnych rynkowych
sukcesów. Potrzebne jest także wieloletnie doświadczenie, znajomość rynku i
potrzeb klientów. A więc hybrydowy model sprzedaży, który wdrożyliśmy już
prawie siedem lat temu – podkreśla Krzysztof Folta.

Taka
dynamika sprzedaży to również zasługa klientów, którzy trafili do TIM-u w
ostatnich miesiącach, szukając sposobu na szybki i bezpieczny dostęp do najszerszej
oferty artykułów elektrotechnicznych w Polsce. – Szukali i znaleźli, zostając z
TIM-em na dłużej. Utwierdzają się bowiem w przekonaniu, że nasza oferta jest
atrakcyjna i odpowiada ich potrzebom– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 11/2019). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.