Amica zamierza wypłacić
3 zł dywidendy na akcję
Rada
Nadzorcza największego polskiego producenta AGD pozytywnie zaopiniowała
rekomendację Zarządu, aby do akcjonariuszy trafiły ponad 22,5 mln zł w formie
dywidendy z zysku wypracowanego w roku 2019.
– Propozycja
Zarządu wynika przede wszystkim z relatywnie optymistycznego rozwoju sytuacji w
otoczeniu biznesowym, solidnego zysku roku 2019 i bezpiecznych wskaźników
finansowych. Choć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału br.
komunikowaliśmy, iż realny jest scenariusz zatrzymania całego zysku w spółce, o
tyle dziś sytuacja pozwala na bardziej optymistyczne spojrzenie. Doceniamy
wszystkich interesariuszy, dlatego pragniemy wynagrodzić również akcjonariuszy
– wskazuje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds.
finansowych i personalnych.
– Wracamy do
normalnego trybu pracy, oczywiście z zachowaniem wszelkich norm sanitarnych.
Wracamy również do pełnych wynagrodzeń i pełnego czasu pracy. Co więcej,
doceniamy lojalność i zaangażowanie naszych pracowników, którzy stanęli na
wysokości zadania w trudnym czasie pandemii. Wypłacamy w formie nagrody różnicę
między wynagrodzeniami obniżonymi na mocy kwietniowego porozumienia ze
Związkiem Zawodowym i przedstawicielami pracowników a standardową ich
wysokością – dodaje Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds.
finansowych i personalnych.
W roku 2019 Grupa Amica zanotowała 3.023,3 mln zł
przychodów ze sprzedaży oraz wypracowała 222,5 mln zł wyniku EBITDA i 109,4 mln
zł zysku netto. Dywidenda wypłacona w roku 2019 (z zysku roku 2018) wyniosła 4
zł na akcję, a w roku 2018 (z zysku roku 2017) – 3 zł na akcję.
Warto zauważyć, że pomimo
zawirowań w otoczeniu biznesowym Grupa Amica prowadziła w bieżącym roku liczne
działania związane z pandemią w ramach CSR. Przekazała urządzenia AGD oraz darowizny
pieniężne placówkom medycznym, stacjom pogotowia ratunkowego, uniwersytetom
medycznym, laboratoriom, domom pomocy społecznej, jednostkom OSP i oddziałom
PCK. Amica wsparła potrzebujących również w zakresie aparatów wspomagających
oddychanie, maseczek FFP2, strojów ochronnych, gogli i rękawiczek jednorazowych.
Z kolei Fundacja Amicis przekazała 65 tabletów dla uczniów szkół, aby umożliwić
im zdalną naukę. Łącznie skala pomocy Grupy Amica związania z pandemią
koronawirusa miała dotychczas wartość około 1 mln zł.
***
Pozycję
rynkową Grupy Amica i potencjał sprzedażowy wspierają atrakcyjne linie produktów
Q-type oraz X-type. Oprócz poszukiwanej stylistyki oferują one również
innowacyjne rozwiązania użytkowe oraz zostały rozbudowane o urządzenia, które
do tej pory były oferowane na nielicznych rynkach. Zarówno chłodziarki do wina,
jak i szuflady grzejne zapewniają klientom jeszcze większy wybór i dają nowe
możliwości aranżacji kuchni. Nowe piekarniki wyróżniają się m.in. niezwykle
funkcjonalnym rozwiązaniem, jakim jest OpenUp!, które pozwala na otwieranie
drzwi piekarnika po jedynie dotknięciu uchwytu, np. łokciem. Z kolei BakingPro
System™ podnosi jakość domowych wypieków. Wybranymi modelami można także sterować
za pomocą smartfona. Płyty gazowe wyposażono w precyzyjną kontrolę płomienia
FlameControl, dzięki czemu użytkownicy zyskali niespotykaną w tej kategorii
produktów możliwość precyzyjnego dobrania wielkości płomienia. Nowe, wydajne
okapy wyposażono w sterowanie sensorowe Touchless®, które umożliwia sterowanie
za pomocą gestów bez dotykania urządzenia. Z kolei zmywarki z innowacyjnymi
ramionami natryskowymi WaterSpinner, gwarantują perfekcyjne zmywanie oraz
możliwość zarządzania przestrzenią dzięki rozwiązaniu MaxiSpace3.
***
O Grupie Kapitałowej Amica
Amica to największy polski producent sprzętu
gospodarstwa domowego i jedna z najbardziej uznanych polskich firm notowanych na Giełdzie Papierów
Wartościowych w Warszawie. W swojej ofercie posiada pełną gamę urządzeń dużego
i małego AGD, wyróżniających się użytecznością, jakością, wyglądem i
innowacyjnością.
Spółka generuje ponad 70% skonsolidowanych
przychodów dzięki sprzedaży na ponad 70 rynkach zagranicznych.
Amica jest laureatem wielu prestiżowych
nagród, zarówno polskich, jak i międzynarodowych, m.in. Red Dot Design Award: Best of the Best. Wśród
portfolio marek Grupy Amica Wronki znajdują się także zagraniczne marki Gram, Hansa,
CDA i Fagor. Prezes Jacek Rutkowski został uhonorowany tytułem Prezesa Roku w
ramach konkursu „Byki i Niedźwiedzie” Gazety Giełdy „Parkiet”.