Sierpień
2020 r. w TIM-ie: niezmiennie dwucyfrowa dynamika wzrostu sprzedaży
Ze wstępnych szacunków
wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych
bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w sierpniu 2020 r. 70,7 mln zł, a
więc o 11,3% więcej niż w sierpniu 2019 r. Sprzedaż online przyniosła ponad
50,9 mln zł, co oznacza wzrost o 14,6% rok do roku.
Po ośmiu miesiącach 2020 r.
szacowane obroty TIM SA wyniosły niemal 591,2 mln zł (+14,6% rdr.), zaś przychody
z kanału e-commerce – 419,5 mln zł (+15,8% rdr.).
– Na sierpień przypadł w tym
roku szczyt sezonu urlopowego, a święto przypadające w sobotę 15 sierpnia de
facto stworzyło długi weekend, wpływając na poziom obrotów. Nasz model
sprzedaży, z dominującym udziałem sprzedaży online, jest jednak odporny na
długie weekendy i urlopy, czego potwierdzenie stanowi wyższa dynamika wzrostu obrotów
w kanale e-commerce niż ogółu przychodów ze sprzedaży (14,6% vs 11,3%) –
zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Jak widać, w sierpniu konsekwentnie
kontynuowaliśmy zapoczątkowany w lutym trend dwucyfrowej dynamiki wzrostu
sprzedaży. Po najlepszym w historii TIM-u lipcu mamy apetyt na kolejne rekordy
i intensywnie przygotowujemy się do przypadającego na jesień szczytu zakupów w
branży elektrotechnicznej – dodaje Krzysztof Folta.
***
TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.