Prezes Folta: czujemy
się liderem mocno wzrostowego rynku e-commerce
Czas pandemii charakteryzuje się przyspieszeniem cyfryzacji
społeczeństwa. W TIM-ie od dawna panuje przekonanie, że rynek e-commerce będzie
rósł znacznie szybciej niż tradycyjne kanały sprzedażowe. Przeprowadzona kilka
lat temu zmiana modelu biznesowego budziła zdziwienie w branży. Jednak na spodziewane
pozytywne efekty nie trzeba było długo czekać. Czas pandemii pokazał jeszcze
dobitniej, jaki potencjał drzemie w e-commerce. Drugi kwartał br., czyli czas
lockdownu, przyniósł wzrosty obrotów online rzędu 30-40 proc. O aktualnej
sytuacji w Grupie TIM w rozmowie z red. Jackiem Mysiorem na łamach „Parkietu”
opowiada Krzysztof Folta, prezes i główny akcjonariusz TIM-u.
– Jeśli weźmiemy pod uwagę tempo wzrostu z ostatnich miesięcy, to można
przyjąć, że cel 1 mld zł obrotów jest w naszym zasięgu. Jednak otoczenie
gospodarcze i rynkowe zmienia się tak dynamicznie, że nie staramy się zbyt
daleko wybiegać do przodu. Zależy nam, by być przedsiębiorstwem odpornym na
gospodarcze i rynkowe zawirowania. By być firmą antykruchą. Taki cel
postawiliśmy sobie już kilka lat temu. To oznacza, że jesteśmy w stanie
elastycznie reagować na zachodzące zmiany. Tak było np. wiosną, gdy musieliśmy
całą firmę przestawić na pracę zdalną. Udało się to przeprowadzić bardzo
sprawnie, bez negatywnego wpływu na działalność. Oczywiście, wyzwań jest
więcej, ale działamy tak, żeby nie dać się zaskoczyć. Dlatego wśród naszych
priorytetów są dalszy rozwój sprzedaży online i większa dywersyfikacja
produktowa, np. pod względem branżowym. Rozszerzamy asortyment poprzez nowych
dostawców. Zgodnie z naszymi założeniami przybywa w naszej ofercie produktów
spoza segmentu elektrotechniki, często charakteryzujących się mniejszą
sezonowością sprzedaży, a oferowanych w dynamicznie rozwijającym się modelu
dropshippingowym. Naszym celem jest pozyskanie nowych klientów i nie tylko
umocnienie się na pozycji lidera w sprzedaży materiałów elektrotechnicznych,
ale budowanie tej pozycji również w szerszej kategorii produktów technicznych
– mówi Prezes Krzysztof Folta.
Cała rozmowa dostępna w „Parkiecie” (2020-10-27 Str.:
7) lub na: https://www.parkiet.com/