Październikowe
rekordy wszech czasów TIM-u

Ze wstępnych szacunków wynika, że
przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą
towarów wyniosły w październiku 2020 r. rekordowe 87,6 mln zł (+9% rdr.). Poziom
dziennych obrotów osiągnął historyczny poziom niemal 4 mln zł, zaś miesięczna
sprzedaż w kanale online po raz pierwszy w historii przekroczyła 60 mln zł
(61,6 mln zł, +8,2% rdr.).

Szacowane
przychody ze sprzedaży po 10 miesiącach 2020 r. osiągnęły niemal 763 mln zł (+14,1%
rdr.), z czego 71%, tj. 540,7 mln zł (+15,6%
rdr.), przyniósł kanał e-commerce.

Rok temu, w październiku
2019 r. po raz pierwszy przekroczyliśmy granicę 80 milionów złotych
miesięcznych obrotów. Teraz poza najlepszymi w historii miesięcznymi przychodami
ze sprzedaży zanotowaliśmy także najlepszy poziom dziennych obrotów. Przy 22
dniach roboczych w październiku 2020 r. wyniosły one bowiem niemal 4 miliony
złotych. To wspaniały prezent tuż przed przypadającymi w listopadzie 33.
urodzinami TIM-u
– mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Niezmiennie
wzbogacamy naszą ofertę o produkty spoza tradycyjnego asortymentu
elektrotechnicznego. Robimy to przede wszystkim w modelu dropshippingowym, a
więc polegającym na wysyłce produktów z magazynu dostawcy bezpośrednio do
klienta. W ten sposób w ostatnich dniach października do oferty TIM.pl
dołączyła szeroka gama nieobecnych dotąd produktów RTV, AGD czy elektroniki
użytkowej. Jestem przekonany, że w czasach pandemii, gdy klienci poszukują jak
najbardziej kompletnej oferty w jednym miejscu, te produkty spotkają się ze
sporym zainteresowaniem
– dodaje Krzysztof Folta.

***

TIM SA jest największym hurtowym
dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według miesięcznika
„Elektrosystemy”, nr 5/2020). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana
na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. TIM stawia na omnichannel –
sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w
aplikacji mobilnej mTIM,
telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie
za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma
zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce i sprzedaż poprzez TIM.pl. To najprawdopodobniej
największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B.

Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu
wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z
technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2019 r. ponad 70% obrotów spółki
(tj. 561,3 z 798,4 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu.
Grupę Kapitałową TIM tworzą również: Rotopino.pl S.A. (e-sklepy z
elektronarzędziami w Polsce i Europie Zachodniej) i 3LP SA. Druga z tych spółek jest operatorem
centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w
obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.