Data: 6 listopada 2020 roku
Temat: Omówienie wyników szacunkowych Grupy Amica za Q3 2020 oraz aktualnej sytuacji i perspektyw na kolejne okresy

Amica ze skokowym wzrostem zysków w Q3 2020, logistyka i cena stali wyzwaniami na 2021

Grupa Amica z jedynie jednocyfrowym spadkiem przychodów i właściwie płaskimi wynikami rdr przeszła okres pandemiczny w pierwszym półroczu. Przychody odrobiła w III kwartale, a jednocześnie ma za sobą spektakularny wzrost zysków – w III kw. 2020 roku zysk operacyjny wzrósł o 57% rdr, a na poziomie brutto – o 80% rdr. W rezultacie wyniki za trzy kwartały bieżącego roku są zdecydowanie lepsze niż dla analogicznego okresu zeszłego roku [więcej można przeczytać tutaj].

/wp-content/uploads/tl_files/klienci/nowy/Amica/6.11.2020_amc_1.jpgDużym sukcesem było dla nas pierwsze półrocze, bardzo dobrze wykorzystaliśmy ożywienie na wielu rynkach po zakończonych wiosennych lockdownach. Wraz z programami oszczędnościowymi przyniosło to bardzo wysokie dynamiki wzrostu naszej zyskowności. Reżim kosztowy trzymamy nadal, ale jednocześnie realizujemy
odblokowane inwestycje, mając na względzie budowę siły rynkowej na czas popandemiczny, czego wyrazem jest zainicjowany przez pana prezesa Jacka Rutkowskiego program „Day After”
– wskazał Michał Rakowski, Członek Zarządu Grupy Amica ds. finansowych i personalnych.

Grupa Amica niezwykle mocno zadbała w pierwszym półroczu o pozycję gotówkową i przygotowanie na możliwe skutki pandemii. Tak samo jest po trzecim kwartale. Jednocześnie rynkowe ożywienie trwa.

– Jesteśmy zadowoleni z października. W listopadzie widzimy już powrót obostrzeń w poszczególnych krajach, na czele z Francją i Niemcami. Ogólnie bierzemy pod uwagę lockdowny na wszystkich rynkach, ale nasi dystrybutorzy wskazują na możliwy inny, mniej dotkliwy charakter tych obostrzeń. Z jednej strony rynek przygotował się np. do sprzedaży online, a dodatkowo nie słyszy się o powrocie zakazu pracy dla instalatorów, szczególnie w zakresie sprzętu gazowego – wskazał Michał Rakowski.

– Liczymy się w związku z tym z zawirowaniami w listopadzie, ale mamy jednocześnie nadzieję, że obostrzenia nie będą długotrwałe, a co najważniejsze, że nie wpłyną w istotny sposób na bardzo ważny sprzedażowo okres przedświąteczny w grudniu – dodał CFO Grupy Amica. Wskazał jednocześnie na wyzwania, jakie rysują się przed branżą AGD w perspektywie przyszłego roku.

– Chińskie fabryki mają pełną dostępność, ale problematyczny zaczyna robić się transport morski w ślad za preferencją operatorów logistycznych dla obsługi połączeń Chiny-USA. Mając na względzie niedostateczną dostępność kontenerów w poszczególnych portach, aktywnie zarządzamy miejscami wysyłek do Europy, a jednocześnie coraz mocniej stawiamy na transport kolejowy. Druga kwestia to ceny stali, które rosną. A to przecież kluczowy surowiec do produkcji AGD – wyjaśnił CFO Grupy Amica Michał Rakowski.

 

Linki:

Informacja prasowa – link

Raport bieżący nt. wyników szacunkowych Q3 2020 – link